Societat

Bodes

El sector de les bodes es reinventa en temps de coronavirus

Dora Folch Wedding Planner organitzava, el passat 14 de juny al Parc Samà, un Shooting Day amb quinze empreses més de la demarcació per mostrar la seva feina i aconseguir una major visibilitat

Per Berta Ruiz

Imatge del Shooting Day que es va organitzar al Parc Samà, el passat 14 de juny
Imatge del Shooting Day que es va organitzar al Parc Samà, el passat 14 de juny | Alba Ahedo

El sector de les bodes –com molts d'altres– s'ha vist fortament colpejat per la crisi del coronavirus. Moltes parelles que s'havien de casar al llarg d'aquest 2020 han hagut de canviar les dates dels seus enllaços i moltes d'altres han decidit ajornar aquests esdeveniments per a l'any 2021. Les restriccions d'aforament i les mesures sanitàries que s'han de prendre per prevenir els contagis fan que les bodes no es puguin dur a terme en les condicions habituals, així que molts nuvis han aturat els plans inicials que tenien previstos. Professionals d'aquest sector doncs, afronten una època complicada amb un descens dels seus ingressos i la cancel·lació de molts esdeveniments que tenien a la seva agenda. Malgrat tot, el sector es reinventa i s'uneix per mostrar la seva feina i aconseguir una major visibilitat a les xarxes socials.

Un exemple d'això tenia lloc el passat 14 de juny al Parc Samà. Dora Folch Wedding Planner organitzava –juntament amb la col·laboració de quinze empreses més de la demarcació de Tarragona– un Shooting Day. Hi van participar: ANNA ABELLA foristeria Cambrils, TAULA ESTUDIO disseny taula Cambrils, BACKERYLOVE reposteria Reus, SYL joyeria Reus, CARLOS MORA maquillatge Reus, TITO HAIRS perruqueria Cambrils, MdeARMAS estetica Cambrils, ANTONIA PINILLA vestuari Tarragona, MOON FARRES tocado Montblanc, SASTRERIA PIZARRO vestuari Tarragona, JESUS DIAZ filmació amb dron Cambrils, OUIOUICASTELLAR iluminació i so Pratdip, LAURA CHACON fotografia Tarragona, LUIS CATALINAS videògraf i ALBA AHEDO fotografia i making off. També es va comptar amb la col·laboració d'un grup d'alumnes de dansa de l'Estudi Giselle, Astrid Torrente amb el violí i @patiry_inlove amb la papereria. 

Editorial de boda recreada al Parc Samà

Sota el títol "Essència de cigne", aquesta iniciativa va consistir en una editorial de boda recreada inspirada en el "Llac dels cignes , on no hi van faltar els tutús, el llac o la protagonista de la història: la ballarina. Per a l'ocasió es va comptar amb la cambrilenca Anna Triviño. En diferents espais del Parc Samà es van adequar quatre escenaris: "la Caseta de la núvia" –un espai romàntic per vestir a la protagonista–, la "Cerimònia en el llac", el "Banquet" –amb una taula romàntica enmig del bosc– i el "Ball a l'hivernacle" –amb un gran final de festa–. Tot plegat amb un toc molt romàntic, en el què hi van prendre part professionals del sector de les bodes que intervenen en la realització i organització d'aquest tipus d'esdeveniments. Des de maquillatge, vestuari, floristeria, disseny, estètica, resposteria i l'equip de filmació. De fet, durant tota la jornada es va dur a terme un reportatge fotogràfic i un vídeo en alta qualitat que es compartirà a través de les xarxes socials i es publicarà a blogs de bodes per promocionar la feina dels proveïdors del sector. També es va filmar un making off per mostrar els professionals en plena acció i duent a terme el seu treball. Un volum d'imatges que, a posteriori, els servirà per promocionar-se. 

"Aquest tipus d'iniciatives com el Shooting Day és fer un muntatge i com un videoclip de bodes, serveix per promocionar-se a l'Instagram, interactuar i fer-nos difusió. Cal fer alguna cosa que cridi l'atenció"

Sobre tot aquest muntatge, la cambrilenca Dora Folch ha explicat a revistacambrils.cat com va sorgir la idea. "Aquest tipus d'iniciatives com el Shooting Day és fer un muntatge i com un videoclip de bodes, serveix per promocionar-se a l'Instagram, interactuar i fer-nos difusió. Cal fer alguna cosa que cridi l'atenció. Per enguany jo, com a Weeding Planner (organitzadora de bodes) tenia vuit bodes, però amb el coronavirus al final m'he quedat amb dues i sis s'han ajornat –no les perdo–; aquest és el tarannà del sector i del que ens ha passat a tots. En general se'ns han quedat algunes bodes per a l'agost, el setembre... però evidentment són bodes petites i encara les hem pogut salvar. Les demés, les bodes massives, s'han deixat per a l'any vinent. En el meu cas, la majoria volien respectar la data el màxim possible perquè la gent agafa dates significatives per a ells". 

La crisi del coronavirus ha suposat un fort cop per al sector

Amb la crisi del coronavirus, Dora Folch ha comentat que, "ha estat una mica angoixant, perquè moltes parelles ja ho tenien mig muntat, tot el que ja havien invertit... Algunes es resistien a canviar el dia, però la majoria han decidit ajornar-ho. El que ha passat és que a tots els del sector ens ha quedat un buit important. Malgrat això, jo tenia clar que volia fer un shooting i vam decidir tirar-ho endavant. Vaig trobar la model –que és l'Anna Triviño– i vam plantejar una boda de veritat amb els seus quatre ambients: quan es vesteix amb les amigues, quan es fa la cerimònia, el banquet, el ball... Tot plegat amb un mateix fil conductor. A partir d'aquí, a tots els professionals que els vaig anar proposant la idea es van sumar al 'carro', perquè hi ha molta predisposició de fer coses en el sector. No hi ha res econòmic per part de ningú, sinó que cadascú mostra la seva feina, és una promoció per a cadascuna de les parts que formen part de la boda".  

Sens dubte, la crisi sanitària de la COVID-19 ha suposat un fort cop per al sector. La cambrilenca Dora Folch ha comentat que, "aquest any 2020 pintava molt bé, però està força perdut pel coronavirus. No obstant això, la gent està buscant dates pel 2021 i això dóna esperances al sector. Moltes parelles tampoc se la volen jugar per aquesta tardor; això va molt lligat a que si no ho pots celebrar-ho com realment vols, la gent es tira enrere. Ens ha passat una cosa molt heavy i sembla que ens estem oblidant molt ràpid. Després del confinament hi ha moltes ganes per part del sector de sortir, fer coses, tirar endavant i fer soroll. Per donar-nos visibilitat".