Informació general

Comerç

Oliver Klein, regidor de Promoció Econòmica: «Volem tenir una marca unitària del comerç de Cambrils perquè la unió fa la força»

Per Berta Ruiz

Imatge de gent passejant per la plaça de Mossèn Joan Batalla, el passat dissabte
Imatge de gent passejant per la plaça de Mossèn Joan Batalla, el passat dissabte | Lluís Rovira i Barenys

El departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Cambrils, juntament amb les tres associacions de comerciants cambrilenques –la Unió de Botiguers, l'Associació de Comerciants de Vilacentre i la Xarxa del Port– s'han fixat l'objectiu de promocionar el comerç local per refer-se de la forta aturada econòmica que ha suposat tenir els comerços tancats durant tot el confinament. Per mirar de revitalitzar el comerç local, la idea principal és generar una marca unitària del comerç de Cambrils. Sobre l'impacte de la crisi del coronavirus a l'àmbit comercial, el regidor de Promoció Econòmica –Oliver Klein– ha reconegut a revistacambrils.cat que, "la pandèmia ha fet molt mal al comerç, però portem aquests mesos treballant per enfocar-nos en aquesta època post-Covid. S'han fet quatre cimeres econòmiques fins ara, però sobretot amb el sector comercial i, des de Promoció Econòmica treballem en contacte directe amb les tres associacions. Hem rebut les seves propostes i és moment de realitzar diferents accions a nivell comercial".

Oliver Klein: "Donar una imatge de Cambrils com una destinació segura"

Segons ha apuntat Klein hi ha tres línies de treball: per un costat, "donar una imatge de Cambrils com una destinació segura, higiènica, de qualitat i d'excel·lència que sempre ha tingut; donarem més valor a la seguretat i al fet de ser un lloc on es fan les coses bé. Hi haurà campanyes tant per als compradors com pels venedors i una distinció de 'segell de qualitat' de Cambrils. Això, s'anirà construint poc a poc". Per altra banda, tal com ha dit Klein, "volem potenciar –tal com es fa amb la marca de capitalitat gastronòmica de Cambrils– doncs fer-ho en l'apartat comercial. Fer una mena de 'patriotisme' del comerç local i fomentar l'economia col·laborativa del comerç al municipi". En tercer lloc, Klein ha insistit que "volem tenir un segell distintiu i una marca unitària del comerç de Cambrils que englobi les tres associacions perquè la unió fa la força. Totes unides amb la finalitat d'aconseguir un comerç potent i mostrar que aquí a Cambrils tenim de tot. L'objectiu és fer una marca tipus 'Cambrils comerç' i potser un eslògan de 'Compra a Cambrils'". Tant la marca com l'eslògan encara estan fer decidir i per triar, però anirien en aquesta línia.  

Una web unitària del comerç de Cambrils

Per donar aquesta imatge unitària també està previst fer una pàgina web unitària del comerç de Cambrils i dinamitzar la marca a través de les xarxes socials com Facebook, Twitter o Instagram. "Cada entitat també ho podrà fer amb el seu propi estil, però sota una marca única genèrica que generi un pol d'atracció. Informar de les novetats, dels productes; generar interès sobre el potencial comercial de Cambrils" ha dit Klein. 

Aposta forta per la campanya de Nadal

Per altra banda, de cara a l'estiu –durant els mesos de juliol i agost– es durà a terme un programa d'activitats de dinamització al carrer i de reforç del teixit comercial. Hi haurà activitats al Port, a la Vila i també les iniciatives habituals que formen part del Pla de Dinamització Comercial de la UB. L'objectiu d'aquestes activitats, segons ha comentat Klein, és "desestacionalitzar el turisme i promoure l'economia més enllà de l'estiu; perquè l'estiu d'enguany se'ns quedarà curt i caldrà treballar per ampliar les activitats durant els mesos de setembre, octubre i novembre". Aquest any també es farà una aposta "forta" per a la campanya de Nadal. El regidor de Promoció Econòmica ha avançat que, "ens la jugarem molt per Nadal: volem dur a terme una millora de la il·luminació i fer-ho des de les tres associacions comercials juntes i d'altres agents econòmics. També estem treballant en un intercanvi d'activitats amb el Parc Samà, els restauradors, el Club Nàutic o l'Estació Nàutica. Hem de dinamitzar els mesos de la tardor i fer una aposta important per reforçar l'època de Nadal". 

Comenta aquest article