Informació general

Esports

L'Ajuntament s'adhereix a la campanya de promoció de l'esport femení «#ThoEstasPerdent»

Per Berta Ruiz

Imatge d'arxiu d'un partit de l'equip sènior femení del CB Cambrils, el passat novembre
Imatge d'arxiu d'un partit de l'equip sènior femení del CB Cambrils, el passat novembre | Lluís Rovira i Barenys

El ple telemàtic del passat dilluns va aprovar, per unanimitat, l'adhesió de l'Ajuntament de Cambrils a la campanya de promoció de l'esport femení #ThoEstasPerdent. En aquest punt, la regidora d'Esports –Natàlia Pleguezuelos– va explicar que el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física, l’Institut Català de les Dones i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) han endegat la campanya de promoció de l’esport femení, #ThoEstasPerdent. La campanya pretén promoure la presència de l’esport femení als mitjans audiovisuals i convertir-lo en un contingut d’interès i capaç d’atraure l’audiència. Els seus objectius, tal com va apuntar la regidora, són: trencar els estereotips i tòpics (socials i mediàtics) respecte l’esport femení; conscienciar els professionals dels mitjans de la necessitat d’un tractament acurat i no estereotipat de l’esport femení (i masculí); i normalitzar els rols de les dones en la pràctica esportiva (entrenadores, directives, àrbitres, etc.).

Amb aquesta proposta, l'Ajuntament s'adheria també al manifest de les corporacions locals per impulsar l'esport femení, en favor de visibilitat de la pràctica de les dones i la igualtat de gènere en el món de l’esport.

En el torn d'intervencions de l'oposició, el regidor no adscrit –Joan M. Artigau– va donar suport per tal de dur a terme "accions per assolir la igualtat de gènere". El portaveu del PP –David Chatelain– també va sumar-se a la proposta, però va dir que discrepava amb la desafortunada campanya mediàtica. Tant el PSC com Cs també van votar a favor d'aquesta adhesió.

Comenta aquest article