Informació general

Ensenyament

Alan Boris, alumne de la UEC, pinta els elements del seguici festiu a les aules de la llar d'infants Maria Dolors Medina

La Unitat d'Escolarització Compartida (UEC) de Cambrils i la llar d'infants municipal Maria Dolors Medina han dut a terme un projecte educatiu en comú d'aprenentatge i servei

Per Berta Ruiz

Presentació del projecte que s'ha dut a terme a la llar d'infants Maria Dolors Medina, ahir al matí
Presentació del projecte que s'ha dut a terme a la llar d'infants Maria Dolors Medina, ahir al matí | Berta Ruiz

La Unitat d'Escolarització Compartida (UEC) de Cambrils i la llar d'infants municipal Maria Dolors Medina han dut a terme un projecte educatiu en comú d'aprenentatge i servei. Un alumne de la UEC –Alan Boris– ha pintat sis elements del seguici festiu cambrilenc a les aules de la llar d'infants: els nanos, els bastoners, els diables, els timbalers, els castellers i els gegants. El jove va dissenyar les il·lustracions amb la supervisió del mestre del taller, segons l’encàrrec i la temàtica proposada per la llar d'infants. Ahir al matí tenia lloc la roda de premsa de presentació del resultat d'aquest projecte. Hi van ser presents ’alcaldessa de Cambrils en funcions, Camí Mendoza, i el regidor d’Ensenyament en funcions, Alejandro Garcia, la directora de la UEC, Olga Abadias, la directora de la llar d’infants, Ana Meriz, el representant dels Diables Cagarrieres, David Brull i l'artista de l'obra, Alan Boris.

Experiència enriquidora i d'aprenentatge i servei

L’alcaldessa de Cambrils en funcions –Camí Mendoza– va voler posar en valor la col·laboració entre la UEC i la llar d’infants per fer realitat aquesta experiència creativa i artística enriquidora tant per a l’alumne i com pels infants del centre educatiu que, d'aquesta manera també podran anar coneixent els diferents elements del seguici festiu cambrilenc. Per la seva part, la directora de la UEC –Olga Abadias– va explicat que l'Alan va arribar a la UEC sense ganes d’estudiar i ara ha trobat una motivació per seguir estudiant, tot enfocant-se en l'àmbit artístic i creatiu. Segons va dir, l'Alan és alumne de 3r d’ESO de l’institut Cambrils i va entrar a la UEC a finals de l’any passat. En aquesta aula de diversitat ha rebut una atenció més personalitzada, d’acord amb els seus interessos i habilitats i d'una forma més 'manipulativa' a través de tallers. De fet, des de la UEC s'ofereix un servei d'atenció educatiu per aquells alumnes que no s'adapten al medi escolar. Ofereix la possibilitat de seguir l’etapa d’ESO en un grup reduït, d’acord amb les corresponents adaptacions curriculars individualitzades. L’escolarització a la UEC comporta una escolarització compartida amb el centre docent on l’alumne/a estigui matriculat.

Per la seva part, la directora de la llar d'infants Maria Dolors Medina –Ana Meriz– va explicar que "volíem decorar les aules amb els elements festius de Cambrils i, juntament amb l'Olga de la UEC, els vam proposar aquest projecte que ha estat molt enriquidor per a tots i ha quedat tot molt bonic".

Altres alumnes de la UEC han realitzat d'altres projectes

D'altres companys de la UEC han realitzat diferents projectes d’aprenentatge i servei relacionats amb altres àmbits com la llar de jubilats, una botiga de roba o un taller mecànic. L’experiència serveix perquè l’alumnat treballi diferents aspectes en un entorn real, amb l’objectiu de millorar les seves habilitats, competències i capacitats. Tot plegat està impulsat pel Departament d'Ensenyament dins del projecte de Cambrils, ciutat educadora.

Diferents dibuixos realitzats per l'alumne Alan Boris a les aules de la llar d'infants

 

Comenta aquest article