Vandellòs i Hospitalet de l'Infant, Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant

Turisme

Les oficines de turisme de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant van atendre gairebé 20.000 consultes aquest estiu

Per Redacció

Punt d'informació turística al passeig Marítim de l'Hospitalet de l'Infant
Punt d'informació turística al passeig Marítim de l'Hospitalet de l'Infant | Cedida

Durant els mesos de juny, juliol, agost i setembre (fins al dia 17), les oficines de Turisme de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant van atendre un total de 19.286 consultes, un 7% menys que durant el mateix període de l’any passat. Tot i això, es manté, en línies generals, el canvi de tendència a l’alça que es va registrar l’estiu de 2016, quan el nombre de consultes es va incrementar un 45%, en passar de les 14.000 del 2015 a les 20.517.

La majoria d’aquestes consultes (9.422) es van concentrar el mes d’agost i van tenir lloc a l’Oficina de Turisme de Cal Forn (12.468). L’altre punt d’informació que més visitants va atendre és el del passeig marítim (4.807); mentre que el punt d’informació del port esportiu en va rebre 2.011.

Pel que fa a la procedència de les persones que van acudir a les oficines: el 61% són de diversos punts d’Espanya (enfront del 52% de l’any passat); i el 39%, de l’estranger. Els visitants estatals són catalans (48%, enfront del 41,9% de 2017)) i aragonesos (25%) i, en menor mesura, bascos (5,3%) i navarresos (4,1%), sobretot. Entre els visitants estrangers, la majoria són francesos (un 68%). La resta prové, principalment, de països com Alemanya (9%), Regne Unit (5%) i Holanda (4,7%).

Respecte el tipus d’allotjament triat pels visitants, la majoria estaven en apartaments de lloguer (39,7%) o bé tenen una segona residència al municipi (18,8%). El 10,4% estaven allotjats en altres municipis; el 9,9% en hotels; el 8,8% en càmpings i el 3,9%, en casa d’amics o familiars. El que més interès va despertar entre els visitants que es van apropar a les oficines de Turisme va ser les festes i activitats organitzades al municipi, seguit de la demanda de plànols i d’informació sobre establiments.

La regidora de Turisme, Elidia López, ha assegurat que tindrà en compte aquesta informació a l’hora de planificar les properes accions de promoció del municipi.

Comenta aquest article