Tema del mes

Cambrils opta a la marca Destinació Turística Familiar

Per Èlia Bellmunt

Professionals del sector turístic en la presentació dels requeriments per optar a la marca Destinació Turística Familiar, en un acte que es va fer a la sala de plens
Jordi Secall, cap de màrqueting de Turisme de Catalunya, va presentar als empresaris cambrilencs vinculats al turisme la marca Destinació Turística Familiar en un acte celebrat a la sala de plens de l’Ajuntament el passat 18 de novembre. En aquest acte també hi van ser presents la regidora de Turisme –Ana López– i l’alcalde de Cambrils –Robert Benaiges–. La marca Destinació Turística Familiar és una distinció que atorga la Generalitat als municipis que compleixen aquells requisits establerts per la Generalitat i que certifiquen que aquell és un destí turístic especialitzat en les famílies.

Per obtenir la marca, el 35% dels establiments adherits a aquest pla han de complir el 100% dels requisits que es consideren obligatoris més el 80% dels requisits que es consideren opcionals en un període de tres anys. Per això s’estableix un pla de treball que està tutelat per la Generalitat però que és seguit i supervisat per una comissió de seguiment integrada per gent del mateix municipi. Tots aquells negocis que vulguin integrar-se en el pla hauran de respondre una enquesta, a partir de la qual es determinaran les mancances i s’establirà un calendari per tal d’arribar a complir els requisits establerts.

Sectors i requisits

Poden optar a formar part de la marca Destinació Turística Familiar, restaurants, bars, hotels i aparthotels, pensions, apartaments, càmpings, supermercats, oficines de turisme i comerços, entre molts d’altres. D’entre els requisits a satisfer, per exemple la separació entre els barrots dels balcons no pot ser de més de 10 centímetres. Ha de ser possible escalfar biberons 24 hores al dia i s’ha de disposar de pitets, trones, bressols, menús infantils, cangurs i personal de classes de repàs. Des de Turisme de la Generalitat es deixa clar que el turista assumeix que la possibilitat de disposar d’aquests serveis no implica que siguin gratuïts.

Comenta aquest article