Informació general

La Policia Local intercanvia prop de 5.000 missatges de WhatsApp amb veïns i entitats cambrilenques

Per Cristina Sierra

Agents de la Policia Local durant la Diada de Sant Miquel, l'octubre de l'any passat

La Unitat de Relacions amb la Ciutadania (URC) de la Policia Local de Cambrils ha intercanviat prop de 5.000 missatges de WhatsApp amb les diferents entitats i veïns del municipi durant el primer any i mig de funcionament. El regidor de Governació –Dani Milan– ha explicat a revistacambrils.cat que aquesta iniciativa va néixer amb l'objectiu de millorar la comunicació amb les entitats, associacions i agrupacions del municipi i també a nivell particular. "La Policia Local utilitza el servei per enviar notificacions a una cinquantena d'entitats i associacions i els particulars l'utilitzen per informar de malentesos o conflictes veïnals. El WhatsApp ens permet un tracte més personalitzat amb els cambrilencs. Hem guanyat accés al ciutadà", ha manifestat.

La prova pilot del servei es va fer al maig de l'any passat i just ara fa un any es va fer públic que la Policia Local posava en marxa la nova via de comunicació. La Unitat de Relacions amb la Ciutadania (URC) de la Policia Local té dos agents que s'encarreguen de gestionar les dues línies de WhatsApp i qualsevol cambrilenc que estigui interessat en obtenir el contacte ho pot demanar a la comissaria. "Vam decidir consolidar el servei perquè vam veure que era un canal que utilitzava molt la ciutadania", apunta el regidor.

Augment de missatges durant la temporada d'estiu

Segons explica Dani Milan, l'intercanvi de missatges ha augmentat durant els mesos d'estiu ja que hi ha més activitats festives i els agents de la Policia notifiquen els talls de circulació que es fan durant els actes festius o els esdeveniments esportius. "Durant aquest any de funcionament hem rebut uns 2.000 missatges i n'hem enviat uns 2.700. Els que més utilitzen el servei són la Unió de Botiguers i les associacions hoteleres i de càmpings; per la seva part, la ciutadania ens fa arribar queixes com un pas de vianants mal pintat o per informar de petites discrepàncies veïnals. És una via de comunicació molt més àgil", afirma el regidor.

Sobre la gestió dels missatges rebuts, Dani Milan apunta que en el moment que l'agent rep el missatge valora si la gestió la pot fer des de la mateixa comissaria o bé ho notifica a un company seu perquè es desplaci fins al lloc dels fets per a solucionar la queixa. "No tenim una estadística dels temes que són motiu de queixa però quan les gestions tenen un cert pes l'interessat ve a la comissaria".

Per últim, el regidor ha apuntat que de moment no s'ha previst ampliar el servei. "A hores d'ara podem gestionar bé les dues línies però si més endavant les podem ampliar, ho farem", afirma.

Comenta aquest article