Informació general

Els Mossos d'Esquadra informen sobre algunes de les estafes més comunes de serveis i productes

Per Berta Ruiz

Un moment de la xerrada informativa que va tenir lloc ahir al vespre al Centre Cultural

El Centre Cultural va acollir ahir al vespre una xerrada sobre “Estafes”. L’acte, que va ser organitzat per l’APA de l’escola Joan Ardèvol, l’associació de veïns de La Parellada i l’associació de veïns del Pinaret, va anar a càrrec d’Ignasi Morancho de l’oficina de relacions amb la comunitat dels Mossos d’Esquadra de la comissaria de Cambrils.

Màxima difusió

Ignasi Morancho va fer un repàs d’algunes de les estafes més comunes relacionades amb el subministrament de serveis com el gas, la llum, la venda de productes a un preu desmesurat o de serveis que haurien de ser gratuïts. Va posar l’exemple d’un cas on a una persona se li van cobrar 1.500 euros per un comptador de la llum quan, segons va dir, l’empresa Fecsa-Endesa realitza aquests canvis de manera gratuïta. Segons va explicar a Revista Cambrils Diari Digital, l’objectiu d’aquest tipus de xerrades és fer la màxima difusió per tal d’informar a la gent, sobretot a les persones d’edat avançada, sobre els diferents tipus d’estafes que existeixen actualment.

Indicadors per dubtar de la persona que t'ofereix un servei o un producte

Morancho va afirmar que, en primer lloc s’ha de dubtar si veiem que per part de la persona que ofereix el servei o el producte, “hi ha un interès desmesurat per entrar a casa teva, quan necessiten ensenyar-te una sèrie de papers i necessiten una taula gran. Quan veiem que no en tenen prou de quedar-se a la porta. Quan diuen que l’oferta és únicament per aquell moment, que només és aquell dia, que són itinerants, que no es pot desaprofitar. Hi ha una sèrie d’indicadors que alerten sobre una possible estafa, sobretot quan estan pressionant a una persona a decidir sobre una cosa que val uns diners”. En aquest punt, Ignasi Morancho va aclarir que una estafa és “quan et vénen una cosa que després no arribes a tenir. Una altra cosa és quan ells manipulen la informació, tu acabes signant un contracte i et donen un producte. Això no és denunciable, tot i que sí hi ha un termini de temps per retornar el producte”.

"
A vegades no és l’estafa en sí, sinó l’excusa per accedir a un immoble”

Sobre els diferents casos que es produeixen a Cambrils, Morancho va comentar que “Cambrils és molt gran i aquí hi ha de tot. Ens hem trobat amb gent que et demanen la factura de telèfon per veure quina oferta et poden passar per a que tu hi surtis guanyant. El que hem de pensar és que quan mostrem una factura, aquella persona ja té totes les dades escrites, li estem aportant un munt d’informació innecessària per a que et facin un pressupost”. A més, també va afegir que en la majoria d’aquests casos d’estafa no hi actua una persona sola sinó que normalment hi van dos. “Amb dues persones es controla millor si la casa té alarma, si deixes les claus al rebedor, si un entra a dins l’altre pot agafar el que pot. A vegades no és l’estafa en sí, sinó l’excusa per accedir a un immoble”.

Concurs per triar el logo de l'associació de veïns de la Parellada

Per altra banda, des de l'associació de veïns de la Parellada, juntament amb l'escola Joan Ardèvol, van organitzar un concurs de dibuix per escollir el nou logo de l'associació. Tots els xiquets i xiquetes de cinquè i sisè de primària van fer els seus dibuixos, d'entre els quals en va resultar guanyador el d'Enrique Muñoz López de la classe sisè A. Tot i que el guanyador no va assistir a l'acte d'ahir al vespre, se li farà arribar un obsequi gentilesa de la llibreria Escrivà. Al final de la xerrada també es va oferir una mica de piscolabis a càrrec de les associacions i també amb la col·laboració de la cafeteria Capricho.

Dibuix d'Enrique Muñoz, de l'escola Joan Ardèvol, guanyador del concurs per triar el logo de l'associació de veïns de la Parellada

Comenta aquest article