Societat

Alumnes de màrqueting de l'Escola d'Hoteleria i Turisme realitzaran un estudi dels hàbits de compra a Cambrils en col·laboració amb la Unió de Botiguers

Per Berta Ruiz

Un moment de la signatura del conveni, a la seu de la UB. D'esquerra a dreta: Lluís Vilà, Carme Duch i Tomàs Sierra

La Unió de Botiguers de Cambrils i l'Escola d'Hoteleria i Turisme van signar un conveni de col·laboració, el passat divendres al matí, a través del qual un grup d'alumnes del centre realitzaran un estudi dels hàbits de compra a Cambrils. A l'acte hi van ser presents, el president de la UB –Tomàs Sierra–, la directora de l'Escola d'Hoteleria i Turisme –Carme Duch– i un dels professors, Lluís Vilà.

Una mostra de 300 enquestes

Tal com va explicar Carme Duch, la idea va sorgir a través de la directora del Patronat de Turisme –Amèlia Rico– que va posar en contacte l'escola i la UB i va oferir la possibilitat d'establir una col·laboració. "Vam parlar-ho a l'escola, vam considerar que seria una bona pràctica dins de l'assignatura de màrqueting i ho vam tirar endavant", va dir. Per la seva part, Lluís Vilà va explicar que aquest "és un treball de camp real i sobre un tema concret. Un estudi a nivell inicial sobre els hàbits de compra a Cambrils". Segons va comentar, uns 25 alumnes del Cicle Superior d'Agències de Viatges i del Cicle Superior de Guia estan realitzant aquesta pràctica que pren com a mostra 300 enquestes realitzades. Anteriorment, els alumnes també van fer un treball previ, on es va seleccionar el model d'enquesta més adient a les necessitats de la UB. A partir d'aquí, es farà un buidatge i s'extrauran els resultats amb els quals cada alumne farà un treball on presentarà les seves conclusions. Lluís Vilà va dir que és important per als alumnes tenir la possibilitat de dur a terme una pràctica real i aprofitar tota la teoria apresa i plasmar-ho a la pràctica. Els primers resultats es començaran a tenir passades les festes nadalenques.

Conèixer els hàbits de compra per millorar

Per la seva part, Tomàs Sierra va comentar que l'objectiu principal per a la UB és conèixer amb més detalls els hàbits comercials. Per exemple, què agrada de Cambrils a la gent que hi ve a comprar, què no agrada, si agraden les grans superfícies o no, com està el tema de l'aparcament, què és el que més compra la gent, etc... Tot plegat, segons va dir, "per orientar els nostres comerciants i a aquells que hi volen implantar els seus negocis. Volem conèixer millor els hàbits de compra per intentar millorar en el que es pugui".

Comenta aquest article