El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:26.9ºC | Humitat: 73% | Pressió: 1016Hpa | Vent: SE 7 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2167 | dissabte 20 de setembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | divendres 20 agost '10 | 11:50 | 3605 lectures |
VENDA IL·LEGAL

La venda il·legal al Cap de Sant Pere, més activa que mai

Text Lluís Rovira i Barenys  Fotografia Cedida

Un grup de venedors il·legals amb la seva mercaderia en una imatge d'aquesta setmana al passeig litoral del Cap de Sant Pere

La venda il·legal a diferents punts de la Costa Daurada està acaparant l'atenció de la gran majoria de mitjans de comunicació aquests darrers dies. El fet que poblacions com el Vendrell i Calafell hagin pres la decisió de pactar amb els venedors il·legals per a que ocupin determinades zones ha reobert el debat i ha posat en el punt de mira aquestes poblacions així com d'altres com Cambrils i Salou en les que s'ha optat per seguir combatent la venda il·legal.
Però no tot són flors i violes a Cambrils. Els responsables municipals han declarat públicament que es dediquen 16 agents, més de 200.000 euros cada estiu per combatre la venda il·legal. I, també han dit, que tot això no és suficient per eradicar el problema.
Un exemple d'això és el que passa cada dia al passeig marítim del Cap de Sant Pere, un dels punts més calents de la venda il·legal a Cambrils. Els venedors il·legals s'hi estan, cada dia, des de primera hora del matí fins ben entrada la nit i la policia local es troba en franca inferioritat per a enfrontar-s'hi. A més, el terme municipal de Salou, que limita amb aquesta zona, serveix de refugi a aquests venedors. El vídeo que acompanya aquesta notícia, gravat per uns veïns d'aquesta zona aquesta mateixa setmana, il·lustra perfectament la situació.

Situació inaguantable

Els veïns dels edificis del Cap de Sant Pere, que donen al passeig marítim, han denunciat a Revista Cambrils Diari Digital les pràctiques dels venedors il·legals al Cap de Sant Pere, "comencen a aparèixer per la zona a les 8 del matí i, molts dies, no marxen fins quarts de tres de la matinada. Quan arriba el vespre és quan n'hi ha més". Els veïns es queixen que els venedors utilitzen les zones enjardinades de les seves propietats per a amagar els sacs plens de papers amb els que farceixen les bosses de mà que venen i, en ocasions, fins i tot hi amaguen la mercaderia. També utilitzen aquestes propietats privades com a zones de pas i, en ocasions, per a fer-hi les necessitats fisiològiques.

Del que es queixen els veïns de la zona és de la poca presència policial i del paper que la pròpia policia fa davant els venedors, "entenem que tres policies no es poden enfrontar a una multitud de venedors però tampoc entenem que els agents es limitin a fer acte de presència durant una estona. Quan se'n van i quan tot just han fet uns 50 metres, tal com es pot observar al vídeo adjunt, els venedors arrenquen a córrer per a tornar a ocupar els llocs de venda. A més, la imatge dels policies plantats al terme de Cambrils i un munt de venedors amb la seva mercaderia, a la banda de Salou, esperant que passi l'estona és desconcertant." Els veïns es pregunten perquè els venedors no venen a Salou, just al costat, i sí que ho fan a Cambrils, "no entenem que no hi hagi coordinació entre les policies de Cambrils i de Salou", afirmen. També volen fer notar que la presència policial ara fa dos i tres estius era més intensa i que l'any passat i enguany ha baixat força.

D'altra banda, davant d'aquesta situació que fa uns quants anys que s'arrossega i de la que no es veu una solució eficaç, molts establiments de la zona, a l'avinguda de la Diputació, han tancat les seves portes, segons denuncien els veïns.

 

 GALERIA IMATGES | 9 fotos

Venda il·legal al Cap de Sant Pere




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 43 comentaris rebuts

Impressionant el video
envieu-l'ho a tv3 , que el cuni tindrà feina
rosa | Contestar aquest comentari! | 20/8/2010 - 12:07
Perque no ho envieu a TV3, Antena3 i demes televisions perque vegin que tot el que diu la Sra. Regidora i els seus no es real, que tot es en envolat per poder xupar camara i dir tota classe de mentides. IMPRESENTABLES
NEGRITO O DE COLOR | Contestar aquest comentari! | 20/8/2010 - 12:18
jo l'enviaria que quedaran retratats, ja,ja,ja,presumeixen de que?
ale a xupar camara! | Contestar aquest comentari! | 20/8/2010 - 14:04
Impresionant, ara ja em diras 3 policies contra 50 o 60 venedors que hi poden haver , per no dir mes.

Despres pasa lo que pasa, jo treballo per la zona i un dia vaig poguer observar com tiraben pedres i com casi apallisen a algun policia.

Vergonyos i al mossos no hi apareixen mai, ni quan les pedres volen
venedor | Contestar aquest comentari! | 20/8/2010 - 15:01
si no s'actua des de la Policia, es critica.
Si s'actua i a Cambrils ja es veu que d'està actuant , les crítiques són encara més fortes.
Aleshores, senyors inteligents, què s'ha de fer? actuar o no actuar? fer el que fan a Calafell i El Vendrell o dedicar bona part de la policia a perseguir el top manta?
la llàstima és que sembla que no importi tant solucionar o no un problema com criticar per criticar.
a xupar comentari! | Contestar aquest comentari! | 20/8/2010 - 15:17
El video demostra que aquesta gent vén , I molt !!!!. Mentrestant jo , i molts hem hagut de tancar la nostra botiga a la zona !!!! Qui donarà feina ara a la gent que ji he hagut de fotre fora????
BOTIGA TANCADA AL CAP DE SANT PERE | Contestar aquest comentari! | 20/8/2010 - 15:31
Impresionant, ara ja em diras 3 policies contra 50 o 60 venedors que hi poden haver , per no dir mes.
Vergonyos i al mossos no hi apareixen mai, ni quan les pedres volen
Els mossos solament serveixen per intimidar als ciutadans onrats. Aixo es molt vergonyos.
Carlos Pallares | Contestar aquest comentari! | 20/8/2010 - 16:45
Això del video no és res comparat amb la marabunda que hi ha ales 23 hores, allò si que és impressionat. Fins que no actuin totes les administraccions amb més serietat, els ajuntamentes ho tenen molt fomut. La Generalitat no li dona importància, però el dia que passi quelcom greu,segur que es posaran les piles, i això si que és llastimós. Com sempre, visca" Can Pixa"
Observador | Contestar aquest comentari! | 20/8/2010 - 17:23
Home, si cobren 4400 euros, el més just seria que paguessin impostos com qualsevol altre, aixi que proposo controls selectius de paisà, redades per agafarlos en bloc i confiscar el percentatge d'IRPF a més retirar tots aquells productes falsificats o robats. D'algun lloc ha de sortir el sou dels regidros i dls càrrecs de confinça!
No tenim ànim recaptatori | Contestar aquest comentari! | 20/8/2010 - 18:12
ES VERGONZOSO. He leido la noticia del "Diari" y no se como no se les cae la cara de verguenza a la policia a los politicos de cambrils y al "Diari". El salario medio 1900EUR Ja, ja, que los manteros ganan 4330EUR al mes Ja,ja,. hay que tener poca verguenza para publicar que tienen a 12 policias solo para perseguir a los manteros y mientras otros robando en las. casas En una ocasion estuve viendo la actuación de la policia y desde luego, hay que ver como se rien los manteros de ellos.
en fin, repito, ¡ es vergonzoso¡ que en una ciudad, la union de botiguers pueda mangonear tanto
uno que por suerte ya no vive en cambrils | Contestar aquest comentari! | 20/8/2010 - 18:28
Seguro que algún impuesto pagaras en este pueblo, aunque por suerte ya no vivas aqui.

Respecto a lo que dices tienes toda la razón. ES VERGONZOSO
vecina de Cambrils | Contestar aquest comentari! | 21/8/2010 - 9:22
Totalmente de acuerdo con lo que dices, seguramente tu también pagas impuestos en cambrils auque no vivas aqui.
¡pues si es vergonzoso! | Contestar aquest comentari! | 21/8/2010 - 13:20
Senyors meus, els mossos no tan sol no s'acosten al cap de Sant Pere, tan sol passejen amb cotxes, no es dignen a baixar del cotxe, de tant en tant, se'ls veu caminant per anar a fer el café, que com tothom en tenen drets, però i els drets de tots els que tenim negoci a on estan? No sóc un gran defensor de la policia municipal, però francament, no sé que pinten els mossos a Cambrils, quan són? 100, preferiria 100 municipals més i que desapareguin els mossos, ja que poca cosa fan.
botiguer | Contestar aquest comentari! | 20/8/2010 - 18:49
ja ja ja, se't veu el llautó "monillo"! a qui vols enganyar? a lo millor vas fer opos per entar i no les vas passar? i ara et mous per ressentiment. Mira la poca credibilitat que tenieu l'heu perdut amb l'informe del teu fabulòs cap que no diu ni una sola veritat.
Cuideu-vos de donar un servei correcte al ciutadà i deixeu al mossos tranquils que prou feina fan.
Que mala que es la envidia | Contestar aquest comentari! | 21/8/2010 - 9:52
Totalment d acord!!!
Tens rao ,botiguer | Contestar aquest comentari! | 21/8/2010 - 19:47
es verdad los mossos no sirven para nada bueno si para ir a tomar cafe y desallunar al retiro y poner multas para justificarse y yo no soy policia soy un ciudadano normal que paga sus impuestos pero me jode pagarlos para que se lo lleben los mossos la policia local si que se lo merece aunque aveces tambien se pasen
animo botiger sigue asi | Contestar aquest comentari! | 8/10/2010 - 4:04
¡Qué maravilla la policía autonómica!
¿Qué pasaría si no estuviera la policía municipal?
Lo de los mossos no tiene nombre pero no sólo en este tema, la descoordinación es total, sólo les importa las estadísticas de final de año... vergüenza es poco, la verdad. La culpa es nuestra por mantener a quiénes les mandan.

Un saludo.
Antonio996 | Contestar aquest comentari! | 20/8/2010 - 21:02
Poco a poco vais saliendo del armario!!!
Muñoz | Contestar aquest comentari! | 22/8/2010 - 9:49
dejarlos en paz!!!!!!!!!!. cada uno se gana la vida como puede, igual si los comerciantes de cambrils no fueran tan caros, igual no llegariamos a esto.......
cambrils | Contestar aquest comentari! | 21/8/2010 - 1:02
tan caros????
habra de todo no???
Tienes idea de lo que valen los seguros sociales , alquileres , impuestos???
Sabes la diferencia ?? que una camiseta de 40 euros en una tienda legal te parece cara y en cambio no te importa gastarte los en los negros , porque asi te crees que estas haciendo la buena obra del dia
El tema de siempre | Contestar aquest comentari! | 21/8/2010 - 19:44
Tienes toda la razón, esa gente no paga impuestos Y SOBRE TODO NO CREAN PUESTOS DE TRABAJO!!
Estoy contigo | Contestar aquest comentari! | 22/8/2010 - 14:18
que tengan los precios caros no es razon para que los mossos no hagan absolutamente nada y tampoco para que se venda ilegalmente,tu si no me dejas entrar en tu casa yo no voy a meterme a la fuerza pues es lo mismo.si no se puede no se puede y punto.
animo botiguer sigue asi,un cambrilense que no es poli | Contestar aquest comentari! | 8/10/2010 - 4:10
UNO QUE POR SUERTE YA NO VIVE EN CAMBRILS ; Quedate unas horistas observando en el Cap de Sant Pere y verás si venden y si ganan dinero esta gente . O sino ¿¿¿¿qué explicación le das a que corran como locos a recuperar sus puestos , una vez se va la policia???? . Tu crees que sino les saliera a cuenta , correrian así ??
AMOS HOMBRE; NO ME JODAS !!!! Utilicemos la lógica !!! Si esta gente no ganara la pasta gana , no estarían duplicandose cada dia !!! Y si no ... HAZ LA PRUEBA TU!!! Sal a la calle undia a vender y verás como en 2 dias dejas tu trabajo PORQUE TE SALE A CUENTA!!!. Y te vuelvo a invitar al Cap de Sant Pere para que veas lo que hay , LISTO!!!!
FINS LS COLLONS DE MANTEROS !!! | Contestar aquest comentari! | 21/8/2010 - 5:28
AL POBRE BAMBA SE LO LLEVARON I LO UNICO QUE HACIA ERA GANARSE LA VIDA

BAR INDEPENCIA
VIVA EL BAMBA | Contestar aquest comentari! | 21/8/2010 - 17:06
Hay tantos problemaas graves en Cambrils, las deudas del Ayuntamiento, criminales etc. creo que cuando se habla de la venta ambulante esd para no hablar de lo demas que es mas importante. Dejad en paz a los que se ganan la vida asi, no creo que hagan nada a nadie. Intentad de solucionar los demás problemas que desgraciadamente son muchos.
una cambrilense | Contestar aquest comentari! | 22/8/2010 - 14:23
esto es un problema GRAVISIMO . A ti no te hacen nada ??? Estan evadiendo impuestos y lo que ellos ganan lo dejan de ganar los otros, que sí pagan . Las tiendas legales nopueden luchar contra esto y están echando gente a la calle , mientras ellos se forran , pero eso sí si necesitan un médico , verdad que lo tienen???
COMO SE PUEDE ESTAR TAN CIEGO? | Contestar aquest comentari! | 23/8/2010 - 0:09
si que hacen daño a alguien a los directores de cine,actores,guionistas,productores,maquiladores,vestuario,discograficas,cantantes con todos los que van con ellos,operarios de fabricas,etc,,,etc,,,y si quieres sigo mira si hacen daño.
eduardo benitez victorio | Contestar aquest comentari! | 8/10/2010 - 4:15
Aqui la culpa la tenim tot, us per vendre i uns altres per comprar. No se de qué ens queixem.
Ès veritat que en aquest pais tothom vol guanyar diners fàcilment i sense fer res, però pagant els impostos i totes les depeses que ens marca la llei no es pot fer. I el que compra, com que el venedor ambulant és més econòmic le comprem, sense pensar mai en el que estem fent, perquè el egoisme reina en la nostre societat.
No li donem la culpa a qui no la te, perquè abans de que ells arribin nosaltres hem estat primer i pecant de valent.
Pensem en el que fem i per què.
La policia fa la seva feina el millor que sap, però som els ciutadans els que hem de fer abans la nostra feina, no comprar.
l'egoisme no es porta en lloc | Contestar aquest comentari! | 22/8/2010 - 16:38
La solució és MULTA AL COMPRADOR!!!!
JO | Contestar aquest comentari! | 23/8/2010 - 0:10
aixo sembla una dictadura jo amb els meus diners faig el que jo vull.Penso que a cambrils tenen molts temes que resoldre bastant mes importants.Desde cuan el salari m.i. es de mil noucents euros .Quina poca vergonya
Botiguera | Contestar aquest comentari! | 23/8/2010 - 10:22
Me pregunto que fa l'assossiació de comerciants: sols queixar-se no serà tanta competència? per què no es platen amb l'ajuntament?; i la AGT que va al peluquer a cobrar-li 30 euros per ficar música no l'importa o les grans empreses per les imitacions, o també fan negoci? per què no es queixen i fan quelcom? i els administracions que fan amb els sense papers que ja no en hi han? .......
pcasta | Contestar aquest comentari! | 22/8/2010 - 22:27
Vaig sentir al conseller Huguet calificar al top manta de la costa catalana com "una mala imatge" d'una societat o d'un país del segle XXI. Però després de veure una persecució dels policies "moteros" de Cambrils a uns "manteros" fa uns dies a les dotze de la nit, en ple passeig marítim, vaig advertir com per a molts turistes que sopaven o prenien un gelat la mala imatge l'estaven donant els agents per detenir de manera desproporcionada a un immigrant indefens i sense permís de residència, que es volia guanyar la vida amb una de les poques oportunitats que li ofereix la nostra pretesa societat integradora.
A sobre, quan dos ajuntaments ténen el coratge i el seny social de regular aquesta pràctica, com al Vendrell o a Calafell, tothom se'ls hi tira a sobre. La majoria prefereix, clar és més fàcil i més rentable políticament, atacar l'eslabó més dèbil. Si el que realment es preten és perseguir la pirateria comercial o les falsificacions, permeteu-me que us digui, polítics de torn, apunteu a cims més alts.
I reguleu també aquesta pràctica de supervivència. O es que preferim abocar-los a la pràctica de la delinquència?
Un fill de Cambrils resident a Lleida | Contestar aquest comentari! | 23/8/2010 - 5:30
¿por que no se pregunta a Salou el porque no se vende masivamente en sus calles?Puede ser que tengan algun pacto como en otras poblaciones y que no salga a luz pública,como por ejemplo que hagan la vista gorda con el almacenamiento del material que se vende o el transporte del mismo material por las propias calles de Salou sin que los agentes no hagan nada al respecto.Yo veo que los agentes de Cambrils los echan de su zona en cambio los de Salou se dedican a hablar con ellos y decirles que esperen a que los de Cambrils se marchen.Mi humilde reflexion es que yo que soy una persona ajena a esta situación y veo y escucho cosas evidentes ¿porque los políticos,periodistas y policias no cuentan la realidad de los pactos y como la policia autonómica no hace nada al respecto ,ni la policia estatal tampoco? Porque al final los únicos que pone medios humanos y económicos, son los ayuntamientos.Así puedo entender a Vendrell,Calafell y Salou que pacten con los manteros, ya que no pueden hacer gran cosa ellos con sus medios.
al que no le gusta las verdades a medias | Contestar aquest comentari! | 23/8/2010 - 12:32
Botiguer, tu deus ser molt espavilat però no deus saber que els 100 mossos o els que sigui que estan a Cambrils no son per cobrir la seguretat de Cambrils sinó també d'altres pobles com RIUDECANYES, COLLDEJOU, BOTARELL, MONTBRIÓ, MONTROIG, VINYOLS, ETC, que xerrar és gratis i molt fàcil.... i per cert cadascú que faci la feina que li toca que els policies locals de cambrils no fan la feina dels mossos dels altres pobles.
mosso | Contestar aquest comentari! | 24/8/2010 - 18:55
Ah, però en feu de feina? jajaja
viler | Contestar aquest comentari! | 25/8/2010 - 10:38
Senyor,

jo tinc un negoci a Salou, un altre a la Pineda i un a la Miami. Voldria saber com és que vec de tant en tant patrulla de mossos d'esquadra passant sempre a prop dels meus negocis, i que no actuen mai contra els que venen productes il·legals que em perjudica. I dic il·legal, perquè son copies de pelicules o roba falsificada.

Com és que en canvi, si que ho fan la policia municipal de Mont-roig, a l'igual que la de Vila-seca i de Salou.

Quina resposta em mereixo de part vostre ? La voldria amb el mateix respecte que li he fet.
Luis Lopez Gomez | Contestar aquest comentari! | 25/8/2010 - 20:56
los mossos no hacen su trabajo en ningun pueblo si no fuera por la policia local pobre de nosotros y yo no soy policia local solo que veo actuando siempre a la policia y a los mossos nunca solo lkos veo actuar para las multas de trafico pero de manteros nada.
eduardo cambrilense | Contestar aquest comentari! | 8/10/2010 - 4:20
si pero si hay algo ilegal sea aqui en riudoms o vinyols teneis que actuar y no girar la cabeza y no hacer la vista gorda por aqui tambien ejerceis vuestro trabajo o eso decis" menos protocolo y mas actuaciones"que para bajar de coche teneis que bajar primero el pie que dice el(protocolo) si no vais mas perdidos que cuando se os estropea el gps
al que no le gusta las verdades a medias | Contestar aquest comentari! | 25/8/2010 - 11:07
Viler, mira feina el que es diu feina com la que deus fer tu potser no, la nostra es limita a garantir la seguretat ciutadana i si això vol dir estar patrullant amb el cotxe amunt i avall pues ho fem i punt, i si no et sembla bé doncs hem sap molt de greu, però com he dit cadascú a lo seu.
Mosso | Contestar aquest comentari! | 26/8/2010 - 22:24
Mireu, un servidor és agent de policia, ni polític, ni cap de seguretat ciutadana, ni té cap càrrec important per contestar-li a aquestes preguntes, el que puc dir és que un servidor que escriu que dedica les hores que li toca patrullar a fer la seva feina el millor que pot i li recordo a tothom que tenim uns caps que depenen dels polítics de torn i que fem els que ens manen ens agradi o no aquest és el sistema democràtic que tenim, de moment.
Mosso | Contestar aquest comentari! | 26/8/2010 - 22:35
Lo que está claro es que si hasta ahora el despliegue de policía con el objetivo de erradicar esta venta no ha funcionado, habrá que buscar otras soluciones y no seguir destinando el mismo número de efectivos para estas funciones.
Soluciones queremos | Contestar aquest comentari! | 27/8/2010 - 13:53
Puesto a controlar todo lo ilegal... por que no se dan una vuelta los policias, mossos, inspección de trabajo ... por los restaurantes, pizzerias, heladerías y otros grandes comercios de Cambrils, haber si tienen a la gente asegurada en sus puestos de trabajo. Aquí todo el mundo hace su negocio a su manera. O es normal que en una tienda de chinos te cobre una nena de 10 o 12 años, o en el "mercadillo" que te venda unas braguitas el niño de esa misma edad.
No defiendo a estos "negritos", pero creo que es mejor que se ganen la vida de esta manera y no robando por ahí para poder sobrevivir, además ellos son el últlimo peldaño de la gran escalera que debe ser toda esa mafia de la piratería.
Bohe | Contestar aquest comentari! | 25/10/2010 - 22:44
no se puede erradicar.la venta sencillamente por que no quieren ayuntamiento de cambrils y salou no trabajan conjuntamente es vergonzoso CAP DE SAN PERE SIEMPRE abandonados de la mano de dios