El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:15.8ºC | Humitat: 85% | Pressió: 993Hpa | Vent: ENE 13 km/h | Precipitació: 13.2mm meteoclimatic.com 
    Edició 2218 | dijous 27 de novembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dimarts 23 març '10 | 10:49 | 1770 lectures |
REUNIÓ

Les associacions veïnals demanaran a l'alcalde una rebaixa de tots els impostos municipals

Text Berta Ruiz  Fotografia Cedida

Moment de la reunió celebrada el passat dijous al Centre Cívic Les Basses

Diferents associacions veïnals de Cambrils –convocades per l'Associació de Veïns i Propietaris del Molí de la Torre– van reunir-se el passat dijous a la tarda al centre Les Basses per consensuar un escrit que es presentarà a l'alcalde de Cambrils –Robert Benaiges– en un termini de 15 dies, per sol·licitar-li una entrevista en la qual es demanarà una rebaixa de tots els impostos municipals. D'altra banda, tal com ha explicat la secretària de l'Associació de Veïns i Propietaris del Molí de la Torre –Lydia Aguirre– a Revista Cambrils Diari Digital, mentre no es doni aquesta reunió, cada associació elaborarà les seves pròpies propostes relacionades amb el tema dels impostos que es presentaran quan es doni la trobada amb l'alcalde.

"La pregunta clau és on van a parar els nostres impostos"

Segons va comentar Lydia Aguirre a Revista Cambrils Diari Digital, "el tema principal són tots els impostos municipals, perquè no es tracta que ens baixin l'IBI per un costat i que per altra banda ens puguin un altre impost com per exemple les escombraries. La pregunta clau és on van a parar els nostres impostos". De fet, tal com va explicar la secretària de l'Associació de Veïns i Propietaris del Molí de la Torre, "l'alcalde va enviar una carta a bona part de les urbanitzacions de llevant. Aquesta carta va anar acompanyada d'una sèrie de gràfiques i de comparatives, si més no sospitoses. Perquè per exemple en algunes comparatives agafa uns municipis i unes altres uns altres. Ens compara l'increment de l'IBI amb l'índex del preu de la vivenda com si nosaltres anéssim a vendre la nostra casa. La casa d'un és on viu i no comercia amb aquesta". Aguirre també va comentar que, "també ens va enviar un quadre de despeses en el qual diu que l'import per habitat al Molí de la Torre que gasta l'Ajuntament de Cambrils és altament superior al de la resta del municipi". Per arribar a aquestes conclusions, segons Aguirre, "l'alcalde ens inclou el que té previst fer aquest any que és ni més ni menys que el mateix que tenia previst fer l'any passat i que no va fer o el que tenia previst fer l'any anterior i que tampoc va fer que és el famós centre cívic del Molí de la Torre, i després ho divideix per un número d'habitants que no es correspon amb la realitat, perquè utilitza el cens electoral, és a dir, no compta amb els menors de 18 anys".

Deu associacions s'hi sumen

Un altre exemple, tal com va assenyalar Aguirre, és al barri del Regueral que està habitat majoritàriament per segones residències d'estiu. En aquesta zona, hi ha unes 1.500 vivendes, de les quals hi ha unes 200 persones censades permanentment a Cambrils. "És a dir, ell cobra per les 1.500 vivendes, però reparteix les despeses entre 200 persones. El repartiment, lògicament, és molt superior al real. O per exemple, al nostre barri també ens col·loca unes despeses de tipus social i d'activitats, de les quals no se'n realitza cap. Per tant, ens carrega unes repercussions de despesa que no es corresponent a la realitat", va afegir Aguirre.

A la reunió del passat dijous hi van assistir les següents associacions: l'Associació de Propietaris del Regueral, l'Associació de Veïns del Barri Antic del Port, l'Associació de Veïns i Propietaris Sol Cambrils, l'Associació de Veïns i Propietaris Aplec Vilafortuny i Jardins, l'Associació de Veïns Nou Cambrils, l'Associació Veïns "La Roda" Eixample platja, l'Associació de Veïns El Pinaret, l'Associació de Veïns La Parellada i l'Associació de Veïns i Propietaris Molí de la Torre. L'Associació de Veïns Els Ametllers no va poder assistir a la reunió, però també s'adhereix a la petició conjunta.



EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 32 comentaris rebuts

He posat "rebaixa impostos" al cercador de la Revista Cambrils i resulta que els partits de la oposició de Cambrils ja han demanat en varies ocasions aquesta rebaixa. Tot s'ha de dir, el més clar era el PP, que demanava una rebaixa del 1% a tots els tributs i la congelació de l'IBI. A l'últim plé es va desestimar una moció en defensa del turisme que demanava una altra rebaixa, presentada per CiU, PP i PLIC.

¿LA resposta? Els impostos no es tocaran,. per que el tripartit s'ho ha gastat tot i s'ha embarcat en despeses corrents INSOSTENIBLES amb la excusa de la demanda ciutadana. I el mateix és aplicable a Catalunya i a Espanya.
L'únic Pla que tenen és el Pla de l'Estany | Contestar aquest comentari! | 23/3/2010 - 13:01
clar que sí!! ànims i a lluitar perquè es digui la veritat i es facin les coses ben fetes. Que de corruptes ja en tenim prous!! TRANSPARÈNCIA!!
indigada | Contestar aquest comentari! | 23/3/2010 - 13:21
La AAVV La roda del Eixample Platja va assistir a modus de informaciò , però no ens adherim a la demanda proposada pel Molí de La Torre donat que creiem que hi han altres conductes per a demanar les coses
AAVV Eixample Platja | Contestar aquest comentari! | 23/3/2010 - 13:29
Puede que los conductos a que hace referencia la AAVV Eixample platja sean parecidos a los que emplea el que manda en Barna. Sigue un escrito muy interesante de La Vanguardia que plasma la opinión de los muchos que creemos que esos "altres conductes" están algo embozados.

Votar sobre la Diagonal
La próxima consulta sobre la Diagonal es a la democracia lo que una chuchería a la alta cocina

9 votos 14 comentarios
Francesc-Marc Álvaro | 19/03/2010 | Actualizada a las 02:31h | Ciudadanos
Vamos a votar. Todos los barceloneses lo estaban esperando ansiosamente, no hablaban de otra cosa, incluso hay seres que no dormían ocupados en tamaña cuestión. Desde que la alcaldía de la ciudad brasileña de Porto Alegre invitó a sus ciudadanos a aprobar parte de los presupuestos municipales siguiendo formas asamblearias, no habíamos visto nada parecido. Barcelona, metrópolis creativa y singular, vuelve a ser referente universal. Señoras y señores, estamos reinventando la democracia y no nos habíamos enterado. El alcalde Hereu y su equipo quieren que los barceloneses (¿por qué no también todos aquellos que, a pesar de estar empadronados fuera, nos trasladamos diariamente a la capital?) decidan democráticamente qué hacer con la Diagonal, avenida emblemática cuya reforma propone el Ayuntamiento. Así, entre el 10 y el 16 de mayo, todos los ciudadanos mayores de 16 años podrán elegir entre tres posibilidades, a saber: la opción A, la opción B, y la opción C, que consiste en dejar las cosas como están. Ya tenemos el gran remedio contra la desafección política. ¡Albricias!

MÁS INFORMACIÓN'No' a la transformación de la Avenida Diagonal
Díaz Ferrán, un ejemplo
Hereu lanza la consulta ciudadana para la reforma de la Diagonal con muchas dudas en el aire
Verdad en TV3


--------------------------------------------------------------------------------
Tengo un amigo que está emocionado con la posibilidad de influir directamente en un asunto de tanto calado como el que se nos ofrece. Él ya vivió como una epifanía simpar el referéndum vinculante sobre la conservación de la central eléctrica de Sant Adrià de Besòs, a finales del 2008. En aquel proceso, votó un 9,1% del potencial censo y resultaron vencedores los que defendían el indulto del edificio de las tres chimeneas. Lo curioso y sospechoso del caso, y ahí mi amigo no tiene respuesta, es que los gobernantes no nos inviten a este tipo de rituales cuando nos jugamos algo más que un vestigio de la memoria industrial del país o la eventual reforma de una arteria central de la gran ciudad. Pongamos un ejemplo, a vuelapluma: ¿no sería interesante, sugestivo y rompedor realizar una consulta vinculante sobre la conveniencia de acoger los Juegos de invierno, por hablar de algo de rabiosa actualidad?

Podríamos ser un poco más osados y atrevernos a preguntar otras cosas más enjundiosas, verbigracia el número de asesores y cargos de confianza con que debe contar cada concejal, o si deben invertirse más recursos en limpieza y seguridad que en propaganda institucional, o si algunas tareas que se encargan a empresas externas podrían realizarlas perfectamentemuchos funcionarios que, tal vez, estén desaprovechados por las preclaras mentes que rigen los destinos del Cap i Casal. ¿Se imaginan lo que podría haber pasado si Joan Clos, en un rapto de radicalidad democrática que ni los verdes holandeses, nos hubiera preguntado si queríamos el olvidado y olvidable Fòrum de les Cultures? La próxima consulta sobre la Diagonal es a la profundización democrática lo que una chuchería industrial a la alta cocina de autor, ni más ni menos.
Otra opinión | Contestar aquest comentari! | 23/3/2010 - 23:04
I pel que fa a les obres de la Plaça del Pòsit i voltants ?

Per què no anul·len totes les zones blaves del port ?

Ja no sabem on aparcar...
catalàNET | Contestar aquest comentari! | 23/3/2010 - 14:08
¿A on van els impostos? Doncs a pagar als més de 600 treballadors de l'Ajuntament, suposo. I a eixugar el dèficit... i pagar els 45 milions de deuta... i a subvencionar-ho tot... N'hi ha més?
Contable | Contestar aquest comentari! | 23/3/2010 - 16:19
TRANSPARENCIA ? Solo hay que fijarse, en los critales de la fachada del Ayuntamiento, se puede ver de dontro a fuera, pero desde fuara a dentro no, sera casualidad.
Ciudadano | Contestar aquest comentari! | 23/3/2010 - 18:11
Jua, jua, jua, jua, ...........................

Són una colla d'il·lusos.
Il·lús | Contestar aquest comentari! | 23/3/2010 - 18:58
Trobo molt greu que l'Alcaldi s'excusi o justifiqui per carta només amb alguns veins. Això vol dir que hi han cambrilencs de primera i de segona: a la gen t del Port, o de l'Eixample també els ha escrit?
És que no paguem tots els mateixos impostos?
Ara si que ja es veu el final del cicle, ni que sigui per higiene.
'Bye Bob | Contestar aquest comentari! | 23/3/2010 - 23:18
I també serveixen per pagar els super-sous de l´alcalde i concejals...............................

I clar, com ja no-i-a diners, els polis van que se les pelen, clavan multes a tort i a dret, i sense coneixemen.
QUINA VERGONYA | Contestar aquest comentari! | 24/3/2010 - 0:32
Tooooooooooooooooooooooooooma participación ciudadana!
Mr Bean | Contestar aquest comentari! | 24/3/2010 - 15:56
hi ha altres que tambe empenyen i no hi son a la foto. Tenen por de ser vistos?. que donguin tots la cara.
por a les eleccions | Contestar aquest comentari! | 24/3/2010 - 18:19
Està clar que als veïns de l'Eixample Platja no els interessa saber on van els diners que paguen per impostos, a la resta de ciutadans de Cambrils, si que ho volem saber; i com que no tenim tants diners com ells, volem que l'increment impositiu no sigui tan fort.
Lluís | Contestar aquest comentari! | 24/3/2010 - 20:32
Si aquests representants de l'eixample platja són d'Iniciativa -Verds i socialistes, com voleu que recolzin una mesura que preten demanar comptes de la despesa municipal si els que manen són els companys del "partido".
Evident | Contestar aquest comentari! | 24/3/2010 - 20:53
Que pagui, que pagiun , els de l'Eixample-Platja!, tothom sap que en aquest barri hi viuen les classes més adinerades de Cambrils i que l'Ajunyament hi inverteix grans quantiitats de diners, només cal passar pels seus carrers i places per veure les excelències portades a terme pel consistori. Se puede ser del "Partido", pero hay que tener un poco más de capacidad de análisis.
Pitus | Contestar aquest comentari! | 25/3/2010 - 9:14
No es logico que los vecinos pidan rebaja de impuestos. AL fin y al cabo en julio suben el IVA y nadie ha dicho nada, y el IBI ha subido un 98% y lo mimso. ¿Por quñe ahora los vecins protestan? Hay algun interesado manipulando las asociaciones?
Amontillado | Contestar aquest comentari! | 25/3/2010 - 9:41
hi ha gent dels partits que "manen" a l'Ajuntament que tambe estan en contra de la pujada, pero sembla que no volen problemes amb el "partit" i no surten publicament.
els amagats | Contestar aquest comentari! | 25/3/2010 - 11:04
A NINGU L'HI AGRADA QUE ELS IMPOSTOS S'APUJIN
es evident que ningú voldría que els impostos s'apujin , pero si tot lel Govern Municipal va votar l'apujada s'ha de respectar , no crec que la noticia es tenía que filtrar als mitjans de comunicaciò , avans del dia 25 on totes les AAVV teniam que contestar adherin-nos o no a un anomenat (segons l'acta ) Moviment de Censura) crec que hi han sistemes per poguer parlar amb Alcaldía , un d'ells es a traves del Regidor de Barri , l'altre es a traves del Consell de Barri , etc.etc.etc.
Ni milito al Partit dels Socialistes ni a Iniciativa , perque crec que la misiò d'una associaciò es vetllar per tots els veins del barri. Però Si un vol fer de censor el que ha de fer es presentar-se a unes elccions i guanyarles o no. Suposo0 i hem consta que amb proutes feines l'Ajuntament de Cambrils està treballant per a tirar endavant la Ciutat de Cambrils , però es molt bonic acussar sense donar els motius , si algù sap que a l'Ajuntament hi ha corruptela que vaigi al Jutjat i ho denuncii.No crec que els mitjans informatius siguin o no tendenciosos donguin una noticia que no podía sortir al carrer fins al dia 25 dia desprès de la resposta de les AAVV.
Per lo tant desde L'Eixample Platja no ens adherim al moviment de censura , les propostes de millora del Barri les negociem amb al Regidor de torn i s'ens escolta si mes no s'ens dona els motius per els que unes coses es fan i d'altres s'han d'esperar i pe fi si volem reunirnos amb alcaldia nomes ho tenim que demanar.Recolzo el que algù en nom de la AAVV LA Roda del Eixample Platja ha escrit si algù creu que es un barri privilegiat nomes cal que hi dongui un vol , pero confío que les converses de millora que estem tenin amb l'Ajuntament donguin els seus fruits quan sigui
Francesc Mur
President AAVV La Roda del Eixample Platja
Francesc Mur Josa | Contestar aquest comentari! | 25/3/2010 - 11:15
A la presidenta de LA Llosa no li agrada molestar a l´alcalde.
Per que ?
(Srs. censors: esta millor així?)
???? | Contestar aquest comentari! | 25/3/2010 - 12:00
no he llegit en lloc que algu de les AAVV digui que a L'Ajuntament hi hagi "corruptelas" ni que vulgui fer de "censor" sense presentarse a les eleccions.Les AAVV tenen la seva funcio i es diferent a la dels partits politics, pero es igualment licita i necesaria. Efectivament, no es de rebut que es filtrin documents abans d'hora pero aixo es un altre tema.
favorable a les AAVV | Contestar aquest comentari! | 25/3/2010 - 21:27
Suben los impuestos porque con la excusa de los servicios se ha hinchado el ayuntamiento hasta límites obscenos. Lo que hay que hacer es echar a la calle a los que son tan generosos con el dinero de los demás.
Y Sr. Mur: tanto ciudadanos como asociaciones son libres de dirigirse como mejor les plazca a sus representantes, que para eso votamos de tanto en tanto. Otra cosa es que a los que se les llena la boca de participación ciudadana renieguen de ella cuando va contra sus intereses.
Alfons Rodriguez | Contestar aquest comentari! | 25/3/2010 - 22:52
F.Mur: i com ho saps que els veïns no estan d'acord amb aquesta proposta? que potser has fet una assemblea? que ho has anat a preguntar casa per casa? Au, va que se't veu el plumero...
Opinadora | Contestar aquest comentari! | 26/3/2010 - 8:50
Quin moviment de censura, Sr. Francesc Mur?, de què està parlant, aquí simplement és mostra una preocupació davant l'increment desmesurats dels impostos municipals davant una greu crisi econòmica, i es vol parlar-ho amb l'alcalde per mostrar la disconformitat de la majoria de les associacions, res més. És que veu fantasmes arreu!.
Joan | Contestar aquest comentari! | 26/3/2010 - 20:17
Si els senyors de l'Eixample-Platja tenen línia directa amb l'ajuntament i amb l'alcalde i s'ho fant tot sols, endavant. Ara bé, la gran majoria d'associacions anirem plagades per sol.licitar un increment racional del impostos. Si aconseguim frenar l'augment, demararem que s'apliqui només per els que l'hem lluitat per baixar-los, vostès cal suposar que ho tenen tot solucionat. També cal dir, que com diu tracten directament amb el regidor de barri i sembla ser que no tenen massa problemes per aconseguir-ho tot, una altra vegada que la resta d'associacions plantegi una queixa comuna, no se'ls tindrà en compte, ja que van per lliure.
El Gato | Contestar aquest comentari! | 26/3/2010 - 20:52
Aquí hi ha tracte de favors: l'associació de l'Eixample-Platja, com diu el seu president, si es volen reunir amb l'alcalde només cal demanar-ho, mentre que les altres associacions ho tenen demanat des de fa mesos i no han rebut cap resposta. Visca la igualtat!
Victor Valdes | Contestar aquest comentari! | 27/3/2010 - 9:58
Que comprensius són en aquesta associació de l¡Eixample -Platja, si el regidor de barri els diu que ara no toca, doncs,, no toca, malgrat també diu el president que només cal donar-hi un vol per veure que tenen deficiències, però confia en l'ajuntament. Doncs bé, aneu confiant, aneu confiant....mentres tant qualsevol que passegi per aquest barri s'adona que és un barri brut i sotmés a un procés de degradació palpable, ara bé , si el presedent confia, ho teniu cru, i això que teniu el suport de l'Ajuntament.
l'observador | Contestar aquest comentari! | 27/3/2010 - 21:04
No tots els veïns de l'Eixampe-Platja estem d'acord amb aquest posicionament del president de la associació, ja que tenim problemes que encara no s'han solucionat i els ens afecten i volen saber què fa l'ajuntament al nostre barri. Aquestes manifestacions són el posicionament el president que representa a l'associació i la seva junta, però no a tots els veïns del barri. No tots estem en el mateix sac, que ho sàpiguen la resta d'associacions.
Un veí de l'Eixample-Platja | Contestar aquest comentari! | 28/3/2010 - 13:55
Trsite, triste la politización de las asociaciones: la participación ciudadana sólo se admite cuando favorece los intereses de los que mandan; cuando no es así son denostadas. Pero ya llegarán las elecciones...
Pitu | Contestar aquest comentari! | 29/3/2010 - 18:06
La resposta de lalcalde ja ens la imaginem
Pocoyó | Contestar aquest comentari! | 29/3/2010 - 22:31
Srs: L'ajuntament està de "merda" fins al coll........... ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja !!! Us recordeu del "españa va bien" ! Mireu com hem acavat! Això serà el mateix. TEMPS AL TEMPS.
DISC DUR | Contestar aquest comentari! | 30/3/2010 - 0:39
Jo m'en recordo: anava bé. És amb els socialistes quan les coses no van bé. Ara ja certificat.
Bona memòria. | Contestar aquest comentari! | 30/3/2010 - 10:33
en el diari de tarragona:
COSTA
Torredembarra frena obras para evitar impuestos a los vecinos
Que os parece???
muy logico | Contestar aquest comentari! | 31/3/2010 - 9:45

Afegeix un comentari a aquesta notícia

El funcionament d'aquest apartat és moderat, això vol dir que quan escrius un comentari al Diari Digital aquest no es publica directament fins a ser supervisat per membres de la nostra redacció. Agraïm la teva participació i et demanem que mantinguis l'educació i el respecte als altres. La redacció de Revista Cambrils Diari Digital es reserva sempre el dret a no publicar un comentari.

Nom: Esborrar comentariEnviar comentari
 PUBLICITAT  PUBLICITAT
 PUBLICITAT
 PUBLICITAT  PUBLICITAT
 PUBLICITAT

 PUBLICITAT
 PUBLICITAT

NOTÍCIES RELACIONADES


 1 mesos després | dijous 29 abril '10

Els veïns de diferents barris cambrilencs i l'alcalde es reuneixen per tractar la pujada de l'IBI
2 comentaris

 1 mesos abans | dimecres 10 febrer '10

L'alcalde assegura que l'any 2011 es congelarà l'impost de béns immobles
70 comentaris

 2 mesos abans | divendres 8 gener '10

Les associacions de veïns de Cambrils reclamen una baixada de l'IBI
44 comentaris

 3 mesos abans | dimarts 15 desembre '09

Els veïns del Molí de la Torre denuncien un increment de l'IBI del 96% en els darrers 12 anys
11 comentaris

 4 mesos abans | dijous 3 desembre '09

CiU critica que l'equip de govern "ha anat gravant als cambrilencs molt per sobre de l’increment de l'IPC"
16 comentaris

 4 mesos abans | dimecres 2 desembre '09

El govern municipal aprova la pujada de l'IBI i de la taxa d'escombraries per al 2010 sense acceptar cap de les al·legacions presentades
35 comentaris

 5 mesos abans | dilluns 19 octubre '09

El PP demanarà la congelació de l'IBI, de la taxa d'escombraries i la rebaixa de l'1% en la resta d'ordenances
13 comentaris

 5 mesos abans | dilluns 19 octubre '09

CiU presentarà al·legacions a les ordenances fiscals per recolzar el comerç, la indústria i les empreses locals
3 comentaris

 5 mesos abans | dijous 15 octubre '09

L'Ajuntament aprova l'increment del 4,4% de l'IBI i de la taxa d'escombraries per al 2010
40 comentaris

 6 mesos abans | dijous 1 octubre '09

L'oposició adverteix que l'IBI s'haurà incrementat un 48% entre els anys 2005 i 2012
19 comentaris

 6 mesos abans | dimecres 30 setembre '09

L'Ajuntament aprova un Pla de Sanejament Econòmic que preveu l'increment de taxes i impostos
33 comentaris
  + COMENTADES     + LLEGIDES     EDICIÓ 2218 (23/3/2010)  
 PUBLICITAT


q
revista cambrils


Associació Cultural REVISTA CAMBRILS
C/Sant Placid, 7 (baixos) | 977 79 43 43

revistacambrils@revistacambrils.cat
43850 Cambrils (Tarragona)
© Tots els drets reservats 1996, 2014

 
OJD Interactiva:
 
Membre de:
 
   
Associat a l'àrea digital
Membre de:
acpg

Amb el suport de: