El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:20.6ºC | Humitat: 40% | Pressió: 1014Hpa | Vent: NO 42 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2192 | divendres 24 de octubre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
SOCIETAT | dijous 4 febrer '10 | 11:05 | 2944 lectures |
FESTA

La comunitat senegalesa celebra la festa del Magal al Centre Cívic de Nou Cambrils

Text Berta Ruiz  Fotografia Berta Ruiz

Fent lectura de l'Alcorà, ahir al matí al centre cívic de Nou Cambrils

La comunitat senegalesa de Cambrils va celebrar ahir, al llarg del dia, la seva festa del Magal, al centre cívic de Nou Cambrils. El Magal és una festa del camí espiritual Muridista –dins de la religió musulmana–, que va néixer al Senegal a finals del segle XIX, el fundador del qual és Cheikh Ahmadou Bamba. Les comunitats senegaleses residents a Cambrils, sempre havien celebrat el Magal de forma privada, però enguany, han decidit compartir aquesta celebració i fer-ho en un espai públic per primera vegada, gràcies a la col·laboració de l'Àrea de Participació Ciutadana, Cooperació i Solidaritat de l'Ajuntament de Cambrils.

Seguidors de Cheikh Ahmadou Bamba

Des de primera hora del matí i fins a la nit, el programa d'actes d'aquesta festa va ser molt ampli, amb diferents lectures de l'Alcorà, la Khassaide –que són oracions en forma de cançó–, un dinar conjunt, cançons espirituals i diferents xerrades i col·loquis sobre el Muridisme, el Magal i altres corrents espirituals. Tal com va explicar un dels organitzadors de la trobada –Saliou Niass– a Revista Cambrils Diari Digital, "som senegalesos amb un camí espiritual Muridista. El Muridisme significa el camí que porta cap a Déu i és un estat espitirual que porta cap a la proximitat divina". L'origen del Magal el trobem en el moment en que Cheikh Ahmadou Bamba, abans de ser exiliat pels colonialistes a països com el Gabón i Mauritània, va convidar als seus deixebles i a tota la gent a celebrar aquest dia organitzant una festa, sense distinció de raça o sexe". Segons va comentar Saliou Niass, "per aquest dia preparem menjar i beure –sobretot cafè, te i dolços– i ho compartim amb tothom, cantem, ballem, resem junts i compartim les idees i creences".

Compartir l'energia positiva, menjant, bebent, parlant, cantant i resant

El Magal és una festa que es repeteix cada any. A Senegal, se celebra a la ciutat santa de Touba, al centre de país, tal com va dir Niass. "Nosaltres estem aquí i no tenim mitjans per tornar a Senegal a celebrar-ho, per això ens agrada convidar a tothom i obrir aquesta festa que és preciosa per a nosaltres". Pel que fa al significat del Muridisme, Saliou Niass va comentar que, "és un camí que inicia a la vida espiritual. És un comportament, una manera de viure cada dia feliç i això ho comparteixes amb el teu pròxim. Per exemple, compartim l'energia positiva menjant, bebent, parlant i intercanviant idees. El fundador va dir que iniciar el camí del Muridisme és iniciar-se en l'educació i en el treball ben fet. Aquest inicia en el coneixement i en l'experiència. Si per exemple tu no has passat mai gana, no pot saber el que és la gana".

Un altre dels participants en la trobada, Ndiol Dieng –que porta 6 anys a Cambrils– també va comentar a Revista Cambrils Diari Digital que, "el Muridisme és majoritari al Senegal, i tots el senegalesos que estan arreu del món avui celebrem aquesta festa. Abans nosaltres ho feiem a Salou –on hi ha una una àmplia comunitat senegalesa–, però també volíem començar a fer-ho a Cambrils, i tant de bo pugui seguir cada any".

A la tarda, es van fer diferents xerrades i col·loquis

 PUBLICITAT
viatges mar cambrils


EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 39 comentaris rebuts

De part dels organitzadors del Magal: Saliou, Amadou, Ndjol i Joan.

Moltes gràcies a tota la comunitat senegalesa per compartir aquest dia tan important per ells amb el poble de Cambrils.

Gràcies també als mitjans de comunicació cambrilencs: Revista Cambrils i Radio i Televisió de Cambrils per la seva tasca de difusió i informació.

Gràcies a l'Associació de Veïns del Cambrils Nou per la seva amabilitat.

Gràcies al departament de Participació Ciutadana i Cooperació de l'ajuntament de Cambrils per facilitar-nos tot el necessari.

Gràcies a tots els assistents.

Gràcies a Serign Tuba.
Joan Colom | Contestar aquest comentari! | 4/2/2010 - 15:52
Gràcies a tu, Joan. Salut!
Oliver Klein Bosquet | Contestar aquest comentari! | 4/2/2010 - 21:22
Increible, de fora vindran i de casa ens treuran.
Un altre gran gesta del incombustible sr.Klein.
Ara només espero que quan algú del poble vagi a demanar quelcom a l'Ajuntament, també l'ajudeu.
Joan Manel. | Contestar aquest comentari! | 4/2/2010 - 23:41
Me boy ha tener k poner chilaba y velo para que mi necesidades puedan ser atendidas. &&&&&&&&& Animo KLEIN que en las prosimas eleccione municipales te votara Kunta Kinte. Aver cuando acemos algo de probecho por los fachas de ESPAÑA que los bancos nos están quitando los pisos por falta de liquidez y nadie nos ayuda etc, VIVA ESPAÑA
un catalan de antes | Contestar aquest comentari! | 5/2/2010 - 9:25
A JOAN MANEL Y UN CATALAN DE ANTES....

Es una gran vergüenza ver este tipo de comentarios.Lamento mucho que Revista Cambrils autorice estos comentarios racistas,no quiero decir que lo sea Revista Cambrils,solo que no me parecen éticos.Gracias a la explotación de los extranjeros nuestro pais asi como todos,incluido el máximo receptor de extranjeros del mundo,EUA,crecen gracias a ellos,les pagamos sueldos menores,los explotamos sexualmente,los amenazamos con deportarlos y todo por un miserable sueldo.Sabemos que los ayuntamientos los favorecen,pero también a los gitanos ( y no soy racista ni lo digo por racismo,he tenido amistades gitanas).Por que no favorecen al resto???sencillamente por que no acuden a pedir ayuda.En Cambrils todos más o menos nos conocemos y tenemos vergüenza de acudir al ayuntamiento a pedir ayuda por que,que pensarán??fulanito me conoce,menganito también,y nos da vergüenza por lo que dirán o pensarán,por que asi es Cambrils,un pueblo chafardero que le interesa mucho la vida de los demás,sin reconocer lo fastidiosa y mala que es la propia del que opina,que lástima que por personas como vosotros esté el país y el mundo como está.Cada vez me alegro más de vivir fuera,en una parte del planeta que la gente es diferente,desde fuera me he dado cuenta la pena que me dais las personas como vosotros que pensais asi.

Oliver,como siempre y desde el punto de vista de que tu tienes en carne propia algo con alguien de fuera,que no viene al caso comentar,te animo a seguir ayudando a las personas que te lo piden desde tu posición y desde las posibilidades del ayuntamiento.Desde que vivo fuera se lo que siente un extranjero en pais ajeno.Gracias por ayudarlos,sigue en eso y felicidades por lo que haces,se de buena tinta por que nos conocemos desde el punto de que estuve en AAVV Nou Cambrils lo que hay gente que no ve,en lugar de criticar deberian apoyar y aportar ideas,pero no racistas.Salir a vivir fuera y tendreis el sentimiento que tienen ellos,mirados,rechazados,humillados......esforzándose por integrarse a una cultura y país diferente.Ojalá nunca os toque vivir fuera,por que sentireis lo que ellos sienten.Yo vivo agusto fuera,por que me he integrado y la comunidad donde vivo me estima y respeta.Pero es duro vivir pensando que hay gente retrógrada como vosotros.Ser más humanos y más tolerantes con las personas,podreis descubrir todo lo que estais equivocados y podreis enriqueceros de otras culturas,pero evidentemente es imposible cuando ni conoceis la vuestra.

Un saludo Oliver.Un abrazo y te agradezcdo que sigas trabajando y ayudando a quien se acerca a pedir ayuda.

]A la Asociación de Nou Cambrils,como siempre un conjunto de personas íntegras y buena gente que ayuda y colabora con lo que es bueno para todos.Sois un grupo de personas al que ni siquiera sus propios vecinos ven el trabajo que se realiza,trabajo bueno y desinteresado.Seguir luchando por el barrio,sois lo mejor de Cambrils.Un abrazo para todos.
DESDE MEXIC.....MANEL RIOS | Contestar aquest comentari! | 5/2/2010 - 17:21
Indignant! Sóc gran, emigrant que visqué a Argentina on vaig ser ben acollida, torno a casa i resulta que, llegint la notícia de que uns immigrants fan un acte al nostre poble, hem de suportar les impertinències d'uns feixistes intolerants.
A sobre ho publiqueu...
Al "català d'abans" que mai n'ha sigut de català i al "Joan Manel" els diria que el que hauria de fer la seva estimada "España" o la seva aimada "província" és tornar als països colonitzats tots els bens expoliats durant segles, restituïr l'honor i demanar disculpes per haver assassinat els pobles indígenes i per altra banda, a tots els emigrants espanyols que van ser acollits per països més rics en el seu moment (Alemanya, Argentina, etc) que els expulsin d'allà on són i tornin a "España" i "provincias". De pas no doneu més veu a la intolerància, revista.
Magalí Renom | Contestar aquest comentari! | 5/2/2010 - 18:26
Que bonica tanta xerrameca en pro del racisme i en contra del feixisme.
Un des de Mexic i l'altre des de ves a saber d'on. Si viviu la realitat catalana, espanyola i europea, veureu que altres països ja s'han posat les piles i comencen a marcar diferències, però aquí pel que es veu, primer son els sensa papers, després els inaaptats i per últim els que paguem la S.S., els impostos, hisenda, etc....... i que a l'hora de demanar una necessitat, no la revem per que tenim treball (gràcies a Deu) i un sou mil eurista que és el que fa que no ens permeti rebre cap ajuda.
Però clar, els pobrets que venen d'altres països sensa feina i sensa papers, aquest tenen dret a la S.S, a les beques escolars, a les ajudes de les administracions i ves a sber que més.
Ja es hora que algú comenci axecar la veu i que Cambrils faci com Vic i si volen drets, primer que compleixin amb les obligacions.
I ara tatxeu-me de racista i del que volgueu.
Joan Manel. | Contestar aquest comentari! | 5/2/2010 - 20:58
estoy muy muy a favor de lo que dice joan manel ,pq dice la verdad de lo que sucede dia a dia
uno de la vagueria | Contestar aquest comentari! | 6/2/2010 - 11:35
vaja algo racista ets, joan manel, pero tens molta rao, un ja es canse de fer cues a la s.s i de pagar pagar per rebre res
pepe | Contestar aquest comentari! | 6/2/2010 - 11:38
Joan Manel: si SEÑOR´... como tú somos muchos los que pensamos así en cambrils y ESPAÑA. VIVA NUESTROS REYES CATALICOS, QUE DIOS LOS TENGA EN SU SANTA GLORIA. Sr. KLEIN, solidario con su dinero.......con el de todos, yo tambien soy solidario. No me estraña que los caudales del ayuntamiento esten en numeros rojos.....
paquito el chocolatero | Contestar aquest comentari! | 6/2/2010 - 12:13
bastantes problemas economicos .tiene el ayuntamiento .
solo falta que se gaste el dinero publico en fiestas,hay cosas mas urgentes para invertir el dinero las cuales son ,paro,becas decomedor,asistencia para mayores , obras sociales. y un sin parar mas atentamente un ciudadano molesto
dimoni10 | Contestar aquest comentari! | 6/2/2010 - 13:12
Joan Manel, tens tota la raó del món. És cert, que hi ha molta gent de fora que passa miseria i se'ls ha d'ajudar, però i a la gent d'aquí què? Perquè la gent de fóra té més drets que nosaltres? Perquè la gent de fóra té menys deures que nosaltres? No hauriem de ser tots iguals?
Digueu-me racista, xenòfob o el que vulgueu però no em podreu dir que no tinc raó.
Mohammed si, Jordi no. | Contestar aquest comentari! | 6/2/2010 - 13:15
esque racistas ya nos han echo ellos solitos,un iman en paris 2 mujeres y 16 hijos,le saca al ayuntamiento cada mes mas de 8000 euros,a eso le llamo yo igualdad ,tendra jeta el turbante,y claro a pagar y callar,por no decir nada de cunit,saludos a mejico,desde luego esto es para mear y no echar ni gota
joan laporta | Contestar aquest comentari! | 6/2/2010 - 15:18
Sembla que una panda de neo-nazis s'hagin posat d'acord per escriure en bateria en aquesta notícia. Només us cal una trista activitat d'un grup de senegalesos (a saber quants milions s'han gastat per fer aquest acte) perque comencin a sortir aquests comentaris contra la comunitat d'immigrants. Jo ja estic cansat de sentir els mateixos comentaris de que es subvenciona l'immigrant pel davant de l'autòcton. Forma part de l'ideari propagandistic neo-nazi. Abans de dir el que dieu informeu-vos, si esteu amargats us feu fotre. per cert, amb el tema de Millet encara és l'hora que aixequeu les veus... serà que realment sou uns putos racistes de merda?
Maria González | Contestar aquest comentari! | 7/2/2010 - 13:32
Els arguments del JM com sempre són d'una brillantor que com "més bec més cego".
Xenòfogs i racistes ja us ho heu dit valtros mateixos. A més, he d'afegir el qualificatiu de demagogs: l'ajuntament no deixa d'arreglar un carrer o fer una exposició o promoure una fira o arreglar una tanca d'una escola o contractar un urbà o un jardiner pel fet de gastar-se dos cèntims amb aquesta festa. Tothom podem qüestionar en què es gasta els diners l'Ajuntament i ni ells mateixos es posaran d'acord amb el que és necessari o prioritari, però fer-ne demagògia és ridícul i amb els comentaris racistes deixeu Cambrils en el major dels ridículs. Us heu parat a pensar que aquesta o altra gent que des de fa més de 100 anys incrementen el cens de Cambrils no venen a Cambrils per gust? Que amb una maleta de cartró i una espardenya venien els murcians, els extremenys i els andalusos fa 60 anys en no millors condions que aquests que venen amb pateres? I si els vostres fills o valtros haguessiu de passar pel mateix: marxar lluny de casa i mal guanyar-vos la vida per sobre viure? Recordeu tots els que només voleu coses pels que són d'aquí, que dels més de 30.000 habitants de Cambrils, només 3.000 i poc són cambrilencs de "tota la vida" i la resta són nou vinguts (del 1920 o dels 2010), i que tots som necessaris per mantenir el sistema social i laboral que tenim, i que els últims a arribar deuen tenir menys culpa que ningú.
Aquest que veu imans aprofitats, li comento un propietari d'un restaurant de Cambrils aprofitava beques de llibres i menjadors i es canviava el cotxe cada dos per tres: no per això farem fora els restauradors de Cambrils? (Jo també en se fer de demagògia). L'atur no és competència de l'Ajuntament, millorar la convivència entre els seus ciutadans sí. I potser retornar alguns xenòfobs a l'escola no estaria malament (a P-3)
Al Consell de Redacció demano que canvii el sistema de publicació d'opinions anònimes.
Ja espero els comentaris nazis i xenòfobs amb candeletes.
Sorprés de les rucades d'alguns | Contestar aquest comentari! | 7/2/2010 - 22:22
Oliver,como siempre y desde el punto de vista de que tu tienes en carne propia algo con alguien de fuera,que no viene al caso comentar,te animo a seguir ayudando a las personas que te lo piden desde tu posición,este desde mejico,es un crackc jijiji,seras pelota.el señor OLIVER,ayuda con el dinero de los demas,no con el suyo,TE ENTERAS PELOTAS,
la bruixa lola | Contestar aquest comentari! | 7/2/2010 - 23:08
Sorprés de les rucades d'alguns, tu tampoco pones tu nombre? Tambien eres de los que llegastes, amb una maleta de cartró? espardenyas no creo porque son Catalanas
di quien eres.... | Contestar aquest comentari! | 8/2/2010 - 6:54
El Joan Manel ja es veu que es del poble, però del poble d'Atapuerca o Altamira. Que encara portes tapa rabus?
Als que doneu la raó al Joan Manel, us perdono que no sabeu el que feu.
ja arriba la caverna i la tenim a Cambrils | Contestar aquest comentari! | 8/2/2010 - 8:31
Enhorabona pel comentari de "sorprés de les rucades d'alguns" menys mal que encara hi ha gent amb seny. Jo crec que el debat és bo però quan els improperis són missatges d'anònims i els continguts són xenòfobs i racistes, permeteu-me dubtar que sigui un exercici democràtic. "Sorprés de les rucades d'alguns" malgrat que escriguis tant bé els racistes i xenòfobs et contestaran sense raonar el que has dit. Són com tossuts que seeeempre deixen anar la mateixa cantarella. Hi ha certs comentaris que podrien anar directament al Síndic de Greuges que faria responsable dels mateixos a qui toqui
Josep Maria | Contestar aquest comentari! | 8/2/2010 - 9:01
els que escriviu en castellà recordeu que sou semi-nouvinguts, si us foteu massa xuletes amb els nou-vinguts potser farem despertar els fantasmes dels amlogàvers i us farem tornar a caseta, amb la maleta de cartró i les alpargates, per allà la península, entre polls i puces...
Guifré el Pilós | Contestar aquest comentari! | 8/2/2010 - 9:36
sorprés de las rucadas,eres un genio chsaatooo,mursianos,andalusus ,extremenis,te recuerdo que estan todos en territorio nasional,o sea se su pais,te enteras????,españa,la piel de toro,la espardeña o la sandalias?? tu llevabas maletas de cuero??,desde luego que vaya vaya,y pq censurar los comentarios?? no estamos en una democracia?? pregunto,
joan laporta | Contestar aquest comentari! | 8/2/2010 - 11:32
BRUIXA: el mejor desprecio es no hacer aprecio,me enseñó un buen hombre una vez.A palabras necias,oidos sordos.Me parece patético tu comentario,solo tú pareces la ignorante de querer que la gente sea tonta,es logico que sea con DINERO PÚBLICO,por que tú ni para los de Haití ni para tu gente serias capaz de ser solidario.Que bueno que gente como tú nunca transciende en la vida.Retrógrado.
MANEL | Contestar aquest comentari! | 8/2/2010 - 13:39
guifré el pilós,yo si quieres te escribo en arabe,si a si estas mas contento,y no despiertes a los fantasmas vaya ser que salgas sin una sabana jajajajaja,ya esta este con la maleta y las sandalias,anda como arengues que es lo tuyo mea pinos jajajaja
joan laporta | Contestar aquest comentari! | 8/2/2010 - 13:46
al lorooo¡¡¡¡,MANEL como atacas a la bruixa lola,si te pone todo lo que tú dices,tú solito te contradices MANEL,la verdad eres imcreible,y eso de que eres un PELOTAS,ES CIERTO,al loro¡¡¡¡
AL LOROOO¡¡¡¡ | Contestar aquest comentari! | 8/2/2010 - 22:43
1.- Arresserar-se en la democràcia per promoure el feixisme continua sent demagògia a més de delicte.
2.- Espardenya es tradueix per alpargata en castellà. A més de demagog ignorant.
3.- Diga-li nació, país o poble veí: qualsevol procés migratori forçat és prou dolorós, pel que deixes enrere i pel que et trobes davant.
4.- La maleta de cartró és un fet històric i verídic del que se n'hauria d'estar orgullós, per què molts d'aquells murcians, andalusos i extremenys han prosperat i fet prosperat Cambrils, gràcies al seu esforç, treball i tenacitat, i cal esperar que el mateix en podem dir d'aquí uns anys d'aquests senegalesos o d'on siguin.
5.- El consell de redacció és qui pot censurar, no jo, i el que demano es que canvii la manera de publicar les opinions per tal que cadascú es faci responsable dels seus comentaris, buscant fòrmules que possibilitin l'anonimat, que n'hi ha, o no.
6.- Jo mantinc l'anonimat per què és el sistema d'aquesta publicació i per evitar ser identificat i localitzat pels nazis i membres del KKK, les tècniques dels quals ja són prou conegudes.
7.- Encara no hi ha un sol comentari dels contraris a la despesa en aquesta festa que tingui un mínim d'argument. Esforceu-vos una mica abans d'abocar pensaments inconexos i sense sentit.
sorprés encara més | Contestar aquest comentari! | 9/2/2010 - 14:29
muchos tendriais que estar jugando en la calle a pelota o a muñecas o las dos cosas a la vez.
criaturas immaduras.
el tiempo y la experiencia os haran mas tolerantes, espero sea rapido, o este caldo de cultivo de intolerancia social acabara explotandonos en la cara...
P.D.: el que lo este pasando mal , que hubiese ahorrado en epoca de vacas gordas. aqui se ha tirado mucho confetti y ahora le queremos echar la culpa al immigrante.
kiko | Contestar aquest comentari! | 9/2/2010 - 15:12
UN CATALÀ DE ANTES ....... no et fa vergonya fer tantes faltes d´ortografia??
Que tothom sàpiga que la comunitat senegalesa per fer aquesta festa han pagat 30 euros cadasqún i les dones han cuinat totes a casa seva per fer el menjar per a tothom que vulgués.
A veure quants de nosaltres pagariem, ah.... i ells també paguen impostos.
vilera | Contestar aquest comentari! | 9/2/2010 - 19:29
jo només parlaré de la meva experiència, quan vaig tenir al meu fill (farà uns 4 anys) i em vaig anar a fer la targeta sanitària conjunta, sabeu el que em van dir? doncs que no teníem dret a la Seguretat Social perque feia més de tres mesos que no tenia treball, clar que la culpa és meva per trobar només treballs de temporada i quedar-me embarassada i no haber demanat la baixa, però és cert que encabat arriba algú de fora (que és admirable per altre banda perque és dur marxar de la teva terra) amb família numerosa i tots i dic tots tenen dret a tot i més, no sóc racista ni catalanista, però quan he anat a viure fora de catalunya (a castella i Lleó) m'han tractat com a una inmigrant però no en el bon aspecte, noooooooo, i diria que m'han tractat pitjor per catalana (el meu castellà és molt pulit), ara bé, encabat tots cap aquí a catalunya i tothom ha de ser tractat com un rei per no ser jutjats com a racistes ni catalanistes, prou d'hipocresia i primer ajudem als d'aquí que bona falta ens fa, i amb tot això no vull dir que estigui en contra de la festa senegalesa ni res, però prou de tonteries i mandangues i mirem al nostre veí que potser necessita un cop de mà. I ara vinga, a veure qui és el primer en criticar-me
Carla Lluisa | Contestar aquest comentari! | 10/2/2010 - 6:35
AL LORO: de que em coneixes?PELOTA?perqué? jo visc fora de Cambrils,amb aixó no tinc cap benefici pero lo tant el teu comentari en contra meva sobra.Si em coneixes d'algo i tens algo en contra meva només m'ho fas arribar.La resposta no es que jo no se que dic,sino que es lógic que les ajudes siguin amb recursos públics.Lo dit,si tens algo en contra meva ho dius,si em coneixes,si no ho deixem aqui.Grácies.

CARLA LLUISA: tota la raó del mon,l'unica cosa es que no hem de culpar als inmigrants de les coses que fa la burocrácia,ells no tenen la culpa per fer-los sentir malament.Son persones com nosaltres buscant millorar la seva vida,tens tota la raó només el comentari general de part meva de que els inmigrants no tenen la culpa.

Salutacions a tots.
MANEL | Contestar aquest comentari! | 10/2/2010 - 13:32
sorprés encara més ...punto 1,democracia igual libertad de expresion,no?? punto 2,me da igual ami la espardeña, que la alpargata que la sandalia,eres un sabio por lo que leo,yo no le falto el respeto a nadie,punto 3,la maleta de la madera,tienes problemas con ella?,punto 4 la revista cambrils deberia poner un chat,supongo que sabes que es tio listo,no? punto 5 comprate dodottis pq ya veo que hueles.
juan lapuerta | Contestar aquest comentari! | 10/2/2010 - 14:07
MANEL,yo no tengo nada en contra de nadie,simplemente pongo un comentario,aqui estan para leerlos y cada uno que s e rasque lo que que dice en anteriores,lee lee,pq dije PELOTAS? es verdad y no yo solo lo he dicho,PELOTASSSSS,retrógado.,,CARLA LLUISA ,solo una cosa menos mal que no eres catalanista jijiji,,,al loroooo¡¡¡
al loroooo¡¡¡¡¡¡ | Contestar aquest comentari! | 10/2/2010 - 14:44
al loro i juan lapuerta... la llibertat d'un acaba on comença la de l'altre. La llibertat d'expressió igual. No mereixeu que se'us doni veu.
Antònia Balcells | Contestar aquest comentari! | 10/2/2010 - 18:35
Al Juan Lapuerca: et cobreixes de glòria i tu solet ja et retrates. Foto.....
sorprès | Contestar aquest comentari! | 10/2/2010 - 18:47
no deja de ser curioso que la mitad de los que han celebrado esa fiesta viven de la venta ilegal, tan perseguida por nuestros cuerpos de seguridad...vivir para ver
mariano | Contestar aquest comentari! | 11/2/2010 - 11:06
soprés,al juan lapuerca se cubre de gloria y solo se hace la foto????,te has mirado tú? lo que dices en algunos comentarios es gravisimo,te has parado en pensar lo que escribes iluminado de la vida,6.- Jo mantinc l'anonimat per què és el sistema d'aquesta publicació i per evitar ser identificat i localitzat pels nazis i membres del KKK, les tècniques dels quals ja són prou conegudes.,hablas de nazis ,kkk,,mas cosas tuyas lee,Al Consell de Redacció demano que canvii el sistema de publicació d'opinions anònimes.
Ja espero els comentaris nazis i xenòfobs amb candeletes.nene cambia tu rollo,no ganaras para dodottis
juan lapuerca | Contestar aquest comentari! | 11/2/2010 - 14:58
al,, lorooo,, sembla que pq escrivim en espanyol algun / a encara s'enfada, ara més contents? i faltes d'ortografia cap, encara més alegre??, això és democràcia, salutacions
al..lorooo¡¡¡ | Contestar aquest comentari! | 11/2/2010 - 15:27
Menudo fantasmas están echos el Juan Lapuerta y al lorooo,haber si os perdeís los dos fachas,cogeís las maletas de cartón piedra y os perdeís.
el borreguero de las 20 horas | Contestar aquest comentari! | 11/2/2010 - 15:49