El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:22.7ºC | Humitat: 74% | Pressió: 1016Hpa | Vent: SE 10 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2196 | dijous 30 de octubre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dilluns 4 agost '08 | 11:49 | 1580 lectures |
ESCOLTES

L'Agrupament Escolta Gent de Mar traslladarà part de la seva activitat al local de la zona esportiva de Cambrils Badia

Text Anna Fargas  Fotografia Anna Fargas

Les tasques d'habilitació es van començar a dur a terme el matí del passat dissabte

L'Agrupament Escolta Gent de Mar està treballant per habilitar el nou local que els ha cedit l'Ajuntament de Cambrils. El local es troba ubicat a la zona esportiva de Cambrils Badia i ha estat cedit per un període de 4 anys.

Degut a l'enorme creixement que ha fet l'Agrupament en només dos anys, de 25 persones s'ha passat als 120 que s'esperen per aquest any, l'entitat va demanar un local a l'Ajuntament per poder dur a terme les seves activitats. Tal i com va explicar Dani Fortuny –Cap d'Agrupament– en declaracions a Revista Cambrils Diari Digital, "som gairebé 100 persones més i els locals que tenim a la parròquia de Sant Pere se'ns han quedat petits". En aquest nou local tampoc hi ha espai per a tots els membres de l'Agrupament, així que, per dur a terme les activitats de cada dissabte, es dividiran. El nou espai serà utilitzat per la branca de llops i daines, formada per uns 60 nens i nenes de 8 a 10 anys, i la resta de branques es mantindran a la parròquia de Sant Pere.

Els escoltes treballen per poder inaugurar el local el dia 20 de setembre

L'Agrupament treballarà per adequar el local cada dia i cada dissabte al matí per poder inaugurar-lo el dia 20 de setembre tal com tenen previst. Dani Fortuny va fer una crida a tothom qui vulgui col·laborar en la seva habilitació, "ja que nosaltres no tenim coneixements tècnics com podrien ser els de fontaneria, i ens aniria molt bé qualsevol ajuda". El correu electrònic per adreçar-se a l'Agrupament és gentdemar@hotmail.com.

Les tasques per habilitar el local es van iniciar el passat dissabte al matí, quan un grup d'escoltes, caps i familiars van començar a llençar les parets i treure les rajoles, els següents passos seran enguixar les parets, pintar, comprar material i mobiliari i arreglar el jardí, ja que tal i com va comentar Fortuny "volem fer un jardí ecològic amb els nens i nenes". Tot i les tasques per adequar el local, Dani Fortuny va explicar que "estem molt agraïts a l'Ajuntament, s'han portat molt bé, fa molts anys que anem darrere del local i ara en tenim un i estem molt contents, si no fos per l'Ajuntament aquest any no s'haguessin pogut obrir algunes branques".

Les inscripcions per aquest proper curs s'obriran el dia de la Mostra d'Entitats

L'Agrupament Escolta Gent de Mar va augmentant el nombre de membres, aquest any s'obre una branca que l'any passat no es va poder dur a terme, i és la de pioners i caravel·les (nois i noies de 14 a 16 anys), de moment està formada per 7 nois i noies i Fortuny va explicar que "estem molt contents perquè és una manera de mirar de cara al futur i volem que creixi el nombre de membres".

El dia que es podran realitzar les inscripcions serà el 14 de setembre durant la Mostra d'Entitats, Dani Fortuny va explicar que "hi ha un nombre limitat de places, unes 25 o 30 per cada branca, així que aconsellem als pares que vinguin de bon matí per apuntar els nens i nenes". Pel que fa als caps, actualment l'Agrupament compta amb 14 caps, però tal i com va comentar Fortuny "de caps mai en sobren, així que pot venir tothom qui vulgui a partir de 17 anys".



EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 40 comentaris rebuts

Felicitats al ajuntament, per cedir aquest espai a uns nois i noies, que fan un be al poble, ensenyant a viure als nostres fills. Gracies a tots.
Joan | Contestar aquest comentari! | 4/8/2008 - 14:54
Senyors de l'Ajuntament:

em sembla una gran idea que fomentin amb ajudes a associacions i agrupaments com els escoltes gent de mar, cosa que em sembla molt acertat, pero k pasa amb les instal.lacions esportives del lloc que s'anaven a rehabilitar, k pasa amb els tenistes on els enviaran ara.

Visca Rafa nadal....
Crec que per part de l'Ajuntament també s'hauria de fomentar esports que no siguin el futbol o hockey, i que igualment tenen molta massa social.

Només espero que si el responsable d'esports llegeix aquesta noticia, faci el corresponent aclariment i doni si es k hi es alternativa.
Rafa Nadal | Contestar aquest comentari! | 4/8/2008 - 17:44
Felicitats escoltes!!! us ho merexieu!!!
Ara toca les altres entitats que tb fa anys q demanem!!
Anem per bon camí!!
Yeeuuss!! | Contestar aquest comentari! | 4/8/2008 - 18:02
SR. Rafa Nadal.
L'espai que es cedeix a l'agrupament és només l'antic bar, que sempre ha quedat fora del que serà la nova zona esportiva.
Respecte a la zona esportiva, s'està treballant en els informes desprès que la recepció d'un text refós per part d'un licitador.
Crec que estem fen esforços per que tots els esports tinguin les millors instal•lacions (tir amb arc, petanca, basquet, etc). El tennis ha estat subvencionat amb 3000 euros per tal de poder llogar les pistes i estem treballant per que tingui un espai adequat.
Pensi també que instal•lacions com els camps de futbol ens poden donar un rendiment que afavorirà als altres esports.
Si vol en poden parlar, ja sap que sempre tinc les portes obertes del meu despatx .
Per acabar no se si el tinc que felicitar pels seus èxits a Roland Garros i Wimblendon, i com no per ser properament el número 1 mundial.
Gràcies.
Joan Recasens i Bertran Regidor d'Esports | Contestar aquest comentari! | 4/8/2008 - 19:35
Sr. Regidor en primer lloc agraeixo la seva predisposició a donar resposta a un comentari anònim en un foro d'opinió en un diari digital.
Igualment agraixo el detall de convidar-me a parlar-ne en privat, però permetim que estic segur que es un home ocupat i no voldria destorbar-lo, cosa que les associacions o clubs ja fan de forma oficial "jo només opino".
Després potser toca demanar als redactors de la revista que a l'hora de publicar una noticia s'hauria de preveure el que molta gent hi ha al darrera i ser un pel més ambiciosos.
Tot i que vull dir k la seva tasca em sembla molt rigorosa i prou imparcial.
Per últim dir que com a lector i ciutadà es un plaer tenir converses enriquidores i que de tant en tant els polítics es mostrin al poble.
Per cert Sr. regidor crec que tots en em d'alegrar per la víctoria d'un esportista que parla la nostra llengua (segur que ja m'enten).
Rafa Nadal el núm1 | Contestar aquest comentari! | 4/8/2008 - 22:48
Rafa Nadal,

comentar-te que només ens cedeixen l'espai que ocupava l'antic bar de la zona esportiva, no pas les pistes, ni la zona de la piscina.
una cap | Contestar aquest comentari! | 4/8/2008 - 22:51
Sr Regidor,
Només li volia fer una pregunta :el seus companys de govern opinen el mateix sobre l'ús de l'espai que s'està habilitant? No dic que no sigui una bona idea el fet de cedir espais a agrupaments que per capacitat ho necessiten, però aquest n'és el lloc adeqüat. Jo conec la zona i resaré cada dia per a que no es produeixi cap incident. La zona està molt malament i crec que és un perill.
És per reflexionar-ho.
roco | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 9:45
Poden treballar menors??? sense botes de segurat??? caram caram...no ho tenia entes així
del gremi | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 9:59
Bon dia,

Jo crec que no hi ha cap mena de perill Roco, ja que tant l'ajuntament com l'agrupament estem treballant per habilitar la zona i deixar-la en condicions òptimes per quan comenci el curs a l'agrupament. A finals del mes d'agost l'ajutnament ens ficarà una tanca per quedar completament separats de la resta del complex esportiu.
Cap de l'agrupament | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 11:07
Senyor Joan Recasens,

Perfecte el fet de cedir un local... però compte, compte, compte: no porten casc.

Tot es fa per a bé... ja ho sabem.

Si hi ha un accident l'Ajuntament i vostè tindrieu "problemes".
txeic -TGN- | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 11:30
Avore primer de tot, els nens es van ficar unicament per fer la foto, després tant els pares com els caps que vam anar el dissabte a habilitar el local no vam deixar que cap nen o nena tirés cap paret ni res per l'estil, estaven per fora al jardí ajudant a un grup de mares que feien aquella tasca. Des del meu punt de vista crec la gent està molt avorrida i amb ganes de buscar les pessigolles, crec que tothom del poble hauria d'estar content de que l'agrupament tiri endavant i creixi! que fa dos anys quasi tanca. Per altra banda li agraeixo lo dels cascs, a partir d'ara en portarem!
Un cap | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 12:03
Un cap,

Només és un suggeriment... no us ho prengueu malament.

Som tots "amics" fins que arriben els accidents...

El primer que he dit és: "...perfecte..."

Haurieu de saber que les "pesigolles" venen després.
txeic -TGN- | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 12:52
Quina poca feina que teniu tots aquets que critiqueu, segur que mai heu estat en cap associació ni entitat ni res de res i segur que no troveu bé que l'Ajuntament trovi solucions a problemesles, quan les entitas ho demanen.
SiR | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 13:03
Com q no ho publiquen ...torno a insistir ..Sr. Regidor...bàsquet porta accent..!!! a veure si ara el comentari pasa la censura...
censorat | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 13:25
Censorat:
Perdoni vostè la meva errada.
Per cert, “q” és......, em costa entendre aquestes abreviacions (“de bon rotllo”).
Joan Recasens i Bertran Regidor de Cultura, Patrimoni, Esports i Lleure | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 15:14
A poc a poc va agafant forma!
Jo estic amb els meus companys que han firmat per aquí dalt, que hi ha gent que té moltes ganes de criticar....
Només donar les gràcies a l'ajuntament per aquest local i espero que no només sigui per aquests pròxims quatre anys.
Cap de llops i dàines | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 16:26
Com que no tinc gaire feina jo també faré un petit comentari.
Gràcies als caps de l'agrupament per tenir cura dels infants de Cambrils que així ho sol.liciten: participar d'un temps de lleure que va més enllà de l'entreteniment i ajudeu a construir personetes amb valors molt posistius de solidaritat, harmonia, convivència.
Gràcies també al regidor per la bona voluntat de facilitar un lloc on anar a realitzar aquestes activitats.
Però una vegada més, he de dir que ens gastem els diners en coses que no són importants i deixem de banda coses que ho són realment. Cada cop que veig el campanar nou de trinca em pregunto:
a qui se li acud de fer un campanar ? gastar-nos tants quartos en una torre que no té cap altra finalitat que la de fer bonic i prou?
Bé , de fet potser ho dic massa fort això de que solament és per fer bonic:
seria qüestió d'intentar fer-hi anar els grups de nens i nenes, nois i noies escoltes a gaudir del temps de lleure els dissabtes. Mirariem de fer-hi catequesi les tardes d'entre dies de cada dia. A les nits serviria per a fer-hi assajos els del grup de teatre. Quan es vulgui fer alguna representació, allà ningú no ens prendria la vista. També pels escolars que necessitessin fer-hi teatre o alguna mena d'espectacle. Per altres associacions com ara càrites els deixariem el lloc de les campanes.
Jo sempre comparo el bon fer d'un poble, la seva gestió i administració amb el que a petita escala configura la gestió d'una casa.
Si a casa meva hi fes un campanar, anem a suposar, o suposem un pèl massa, diguem per fer-hi una similitud que hi vulgués construir un petit observatori d'estels i planetes... però per contra no tingués en condicions l'entrada per a l'ús important de les activitats de tots els de casa .... realment això no podria funcionar bé.
pensem amb el cap una altra vegada.
no ens gastem els diners que tenim en futileses. pensem que és molt important administrar-ho bé.
ni tants castells de foc, ni tantes festes sense parar.
quan ho tinguem tot a punt, ja farem coses per fer bonic
SALUTACIONS.
cambrilenca | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 16:52
Hagués estat millor el petit local que hi ha al parc del pescador, al costat dels lavabos.
Ho dic perquè els nens necessiten no solament un local per trobar-se i enraonar sinó molt d'espai per jugar.
Si van a les antigues instal.lacions de les piscines descobertes ...en obres. els nens no sabran on anar i podrien prendre mal.

gràcies a tots pels esforços de pensar en cóm solucionar aquests problemes que segurament suposaran un espai de temps curt.

aprofito per demanar que els labavos del parc del pescador estiguin més cuidats.potser que se'n facin càrrec la gent que contracta el bar?. no sé...però és una situació bastant vergonyosa.en un indret tan preciós com és aquest.
cambrilenca | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 17:08
Sr. Regidor, els tecnics de l´ajuntament estan d´acord amb la utilització d´aquest espai?, es segur.
El Psc esta d´acord amb aqueta decisió seva, hi ha consens entre el tripartit.
Escollit | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 17:54
Ahir es va signar el conveni de cessió de l'espai per part del Sr. Alcalde, que més voleu.
L'agrupament tenen una assegurança, l'ajuntament també. Que fem els deixem al carrer?
A mi també m'agradaria poder oferir un espai millor, però hi ha el que hi ha i treballarem per que totes les entitats tinguin un espai digne. Costarà, el pressupost d'inversions de la regidoria és el que és, per això demano tenir paciencia
Gràcies
Joan Recasens i Bertran REgidor de Cultura, Patrimoni, Esports i Lleure | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 19:12
Joan Recasens lo que ha costado la vela se podria haber gastado en un buen local, ya habra lugar a velas en mejores tiempos venideros.
Mazinguer Z | Contestar aquest comentari! | 5/8/2008 - 21:59
de bon rotllo sr. Recasens..jo no tinc càrrec politic...no estic obligat a escriure correctament....jo crec q vos si ho esteu
censorat | Contestar aquest comentari! | 6/8/2008 - 8:48
Realment no sé perquè es fiquin tant amb el Sr. Joan Recasens..., de veritat? des de l'agrupament vam trobar que el lloc que ens han cedit l'agrupament era prou bé i complia amb les característiques necessàries (després d'una bona habilitació) per poder desenvolupar sense cap mena de problema les activitats que es duen a terme a l'agrupament; sabem que no és el lloc idoni ni el lloc perfecte però creiem que sabrem fer-nos-el nostre. Per altra banda igual que diu el Joan Recasens aquesta cessió ha estat acord de tot el govern i dilluns pel matí es va anar a firmar el conveni de cessió del locaL; i tant l'agrupament com l'ajuntament tenen assegurança. I ja per acabar, i crec que en nom de tot l'agrupament, des d'aquí li donem les gràcies a l'ajuntament de Cambrils per cedir-nos aquest espai per poder-hi fer cau, li estem molt agraïts.
Un cap | Contestar aquest comentari! | 6/8/2008 - 9:23
Mazinguer Z o Y:

de "destroyers" n'hi ha per tot arreu... una cosa és la façana marítima amb vela inclosa i una altra és un local.
txeic -TGN- | Contestar aquest comentari! | 6/8/2008 - 9:46
Els caps botaven d'alegria quan van saber la notícia, els pares (alguns) s'han possat mans a la feina per ajudar-los a endreçar el local i que els hi quedi tot el millor que puguin per poder-hi entrar els nens al setembre, estan il·lusionats en la pintura, fan projectes per canviar les coses trencades i brutes. Aquest local els hi ha vingut com aigua del cel. Gràcies Sr. Recasens. ("a palabras necias oídos sordos"). Endavant escoltes, apa-li-ho.
una mare | Contestar aquest comentari! | 6/8/2008 - 12:56
Senyor Recasens, jo no tinc cap fill que pugui anar amb els escoltes, però li agraeixo el fet de cedir-los un local, aquests nois i noies, estan formen un jovent sa , i els preparen per un futur millor. També li agraeixo la seva paciència per respondre a les critiques que aquí se li han fet, algunes sense cap ni peus. Endavant a tots.
Montserrat | Contestar aquest comentari! | 6/8/2008 - 13:52
Para poder opinar sobre cualquier tema, se ha de tener un mínimo conocimiento sobre el mismo. Soy un padre cualquiera de una persona cualquiera que acude a los escoltas y creo que la faena que hacen estas personas (desinteresadamente) con los niños es digna de alabar, los "caus" donde estaban y estarán alguna de las ramas hasta ahora tienen unas condiciones mínimas (hay muchos niños y poco espacio), y es por eso que se ha de celebrar la cesión de este espacio, que si bien nos hubiese gustado algo diferente, creo que con el esfuerzo de todos lo conseguiremos adecuar y los críos/as se lo pasaran muy bien, a la vez que aprenden valores de la vida que hoy día se están perdiendo como son la educación y el respeto a uno mismo y al resto de las personas sean de la condición que sean.
En ocasiones se gasta el dinero en cosas vanales, por lo que gastar un dinero en esta Agrupación no es tirarlo.
Se ha de reconocer la gestión del Sr. Recasens con respecto a este tema. al igual que la del Sr. Savall con respecto a otro anterior relacionado con los escoltas, y yo no soy votante de ERC, pero cuando una cosa se hace lo mejor posible de acuerdo a las posibilidades existentes, se ha de decir.
También diré que los primeros interesados en que nuestros hijos estén en un lugar seguro somos los padres, además me quiero imaginar que tanto la Agrupación como el Ajuntament inspeccionarán el lugar antes de empezar las actividades regularmente, aparte de tener los seguros pertinentes.
Como que hay bastante faena por hacer, por lo que si alguna de las personas críticas del tema tiene algún rato libre y nos quiere ayudar en los trabajos, estoy seguro que será bien recibido.
Ánimo escoltas y gracias Ajuntament.
CANCER | Contestar aquest comentari! | 6/8/2008 - 16:23
A tots els altruïstes d'aquesta ciutat, manetes o no, crec que restarien convidats a donat un cop de mà a l'Agrupament. Pares i mares d'aquesta ciutat, haurieu de poder viure el que fan alguns joves pels nostres fills, hi ha joves amb molt bona fusta i molts els tenim a l'Agrupament.
Un pare | Contestar aquest comentari! | 7/8/2008 - 16:48
joan, els tens ben posats
ja je ji jo ju | Contestar aquest comentari! | 8/8/2008 - 15:49
Per als escoltes: Enhorabona! Celebro que pogueu tenir un local per vosaltres i per les activitats que porteu a terme en benefici de Cambrils. Endavant amb la feina.

Sr. Recasens i Ajuntament en general: Aplaudeixo el gest que heu tingut amb els Escoltes. Diu molt a favor vostre que ajudeu les entitats de Cambrils.

Ara bé, penseu que encara hi ha moltes, moltíssimes, entitats que no tenen local mentre que d'altres el tenen de fa molts anys. Si us plau, sigueu equànimes i penseu en tothom.
Un d'una entitat que no té local | Contestar aquest comentari! | 8/8/2008 - 21:08
Gracies ERC
cap | Contestar aquest comentari! | 10/8/2008 - 16:10
cap,
no crec que cal que ho agareixis a ERC siino a un cambrilenc sensible a les necessitats del nostre jovent.
és un home com cal i que dona la cara
gràcies | Contestar aquest comentari! | 11/8/2008 - 21:29
I estic totalment d'acord "gràcies"!
Cap d'agrupament | Contestar aquest comentari! | 12/8/2008 - 9:45
Gracies jo tme estic amb tu!
pollo | Contestar aquest comentari! | 12/8/2008 - 10:46
de bon rotllo sr. Recasens..jo no tinc càrrec politic...no estic obligat a escriure correctament....jo crec q vos si ho esteu
censorat | 6/8/2008 - 8:48

Aquí és on es veu la teva ignorància
Gimbernat | Contestar aquest comentari! | 12/8/2008 - 12:46
Lo que si es cierto es que de momento seguimos sin tener las pistas de tenis, piscina y zona deportiva que tanto tiempo se está necesitando. En cambio, si se ha acelerado la "reforma" voluntariosa de una construcción que seguirá siendo igual de vieja y añeja que es ahora. Cuando finalicen las obras quedará bien integrado en el futuro complejo deportivo. O sea, un pegote, sí señor ,durante al menos cuatro años.
Un vecino | Contestar aquest comentari! | 12/8/2008 - 16:57
Lo que si es cierto es que de momento seguimos sin tener las pistas de tenis, piscina y zona deportiva que tanto tiempo se está necesitando. En cambio, si se ha acelerado la "reforma" voluntariosa de una construcción que seguirá siendo igual de vieja y añeja que es ahora. Cuando finalicen las obras quedará bien integrado en el futuro complejo deportivo. O sea, un pegote, sí señor ,durante al menos cuatro años.
Un vecino | Contestar aquest comentari! | 12/8/2008 - 16:57
Senyor "vecino", si mal no recorda el local l'estem rehabilitant els mateixos pares, caps i nens que formen part de l'agrupament, si vostè vol pistes de tennis i complexe esportiu el més ràpid possible, pos vagissen vostè i els seus amiguets a reahbilitar les pistes i crear els seu complexe!, faci-ho vostè mateix i serà del seu grat i a quan vostè li vingui de gust. Apart li recordo que l'agrupament fa tres anys que va darrera d'un local, si això és rapidesa, faciss-ho mirar...

Vinga que passi un molt bon dia!
Veí, vecino a les espanyes | Contestar aquest comentari! | 12/8/2008 - 18:27
Sr, Recasens, Regidor d'Esports. Bueno en general para todo el Ayuntamiento.
Para hacer lo que se ve en la foto que hacen los niñ@s, a personas mayores (oprofesionales ) se les exige calzado de seguridad, casco, guantes y algunas mas medidas de seguridad. Si algun@ de estos niñ@s se hace daño, que es, un accidente laboral ? . Dejense de tonterias antes de que alguien salga mal.
N.A.C.A. | Contestar aquest comentari! | 12/8/2008 - 18:44
Se'ls ha d'explicar tot perquè busquen les pessigolles!! L'anna Fargas va venir a fer la foto quan ja estava tot finalitzat, ens vam posar perr fer la foto i res més, apart que els nens no van treballar en cap moment en l'enderrocament de parets, etc...