El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:16.7ºC | Humitat: 89% | Pressió: 1014Hpa | Vent: NO 4 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2189 | dimecres 22 de octubre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dimecres 25 abril '07 | 10:05 | 1341 lectures |
GUIA D'ENTITATS

Es presenta la Guia d'Entitats, un recull de l'activitat de 112 associacions del municipi

Text Judit Pinazo  Fotografia Judit Pinazo | Lluís Rovira i Barenys



Salvador Matas ahir al matí en la roda de premsa de presentació de la Guia d'Entitats
En els propers dies l'àrea de Participació Ciutadana de l'Ajuntament repartirà un total de 7000 exemplars de la Guia d'Entitats de Cambrils, que neix amb la voluntat de ser una eina de difusió de les associacions que hi ha al municipi.

L'elaboració de la Guia neix com una de les prioritats del Pla de treball  per a la dinamització del teixit associatiu de Cambrils que l'àrea de Participació Ciutadana va engegar l'any 2005 i que s'ha anat desenvolupant en diferents línies de treball, com pot ser, la 1a Mostra d'Entitats o la posada en marxa del servei d'Assessorament a Entitats. A Cambrils hi ha actualment un total de 136 associacions registrades, però la Guia només en recull 112, que són els que tenen activitat i funcionen. El que permetrà la Guia, tal i com explicava ahir el regidor de Participació Ciutadana -Salvador Matas-, és per una banda donar a conèixer a tota la ciutadania aquelles entitats que hi ha al  municipi, ja que hi ha molta gent "que desconeix la pluralitat de les iniciatives ciutadanes del municipi i amb la Guia s'adonaran de la gran diversitat d'associacions que hi ha i de les quals es pot formar part".

Un altre de les funcions de la Guia és la de millorar la xarxa de relacions entre les diferents associacions del municipi i crear una dinàmica de treball conjunta.

Estructuració de la Guia

Les 112 entitats que apareixen a la Guia estan estructurades per àmbits d'actuació. Estan per una banda les associacions de suport social, un total de 15 entre assistencials i gent gran. Una altra de les categories és la d'associacions de dinamització, que n'hi ha un total de 22 repartides entre associacions de dones, de lleure o bé veïnals. Altres categories són les associacions educatives, ONGD, professionals, culturals i les esportives. Destacar aquesta última perquè és l'àmbit que recull un major nombre d'associacions, un total de 30. En cada associació hi consta les dades identificadores: nom, adreça, correu electrònic, telèfon, els objectius de l'entitat, les activitats que realitza l'associació, els horaris d'atenció i l'any de creació i nombre d'associats.

Cal destacar que la Guia d'Entitats també es podrà consultar per internet i les seves dades s'aniran actualitzant i revisant periòdicament, per anar construint poc a poc un observatori de la realitat associativa del municipi. La versió de la Guia en paper es renovara cada any i mig. Segons explicava ahir Matas, es té previst que durant l'any 2007 es posi en marxa el primer portal associatiu de Cambrils i que serà un referent al Camp de Tarragona. El portal permetrà a les associacions introduir-se en l'àmbit de les noves tecnologies i construir un espai on es puguin consultar en línia una agenda associativa, notícies, bancs de recursos, entre d'altres.

Hotel d'Entitats

Una altra de les propostes que ha nascut del Pla de treball  per a la dinamització del teixit associatiu és la construcció de l'Hotel d'Entitats, un projecte que ja compta amb una partida pressupostària i que està inclòs dins del Pla de Barris del Nucli Antic. Tal i com explicava Matas ahir la proposta neix de la voluntat per part de les associacions del municipi de disposar d'un espai propi per realitzar-hi reunions i d'un espai que puguin compartir totes les entitats. En un principi s'havia decidit ubicar l'hotel en un solar situat al costat de la torre del Llimó, però finalment els propietaris d'aquest espai han decidit construir-hi habitatges, per això actualment s'està treballant en buscar una nova ubicació a aquest espai.

 PUBLICITAT
viatges mar cambrils


EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 16 comentaris rebuts

I segueix presentant?????? Aquest home no s´ha llegit les opinions recents que li ha dedicat la gent a la RCD! Està bastant pesadet... Sr. Matas, recordi que la nit del 26 de maig no podrà presentar res, li ho dic per a que en aquest atac de presentacions repentines que li ha agafat no s´oblidi que la vigília d´eleccions no caldria fer res. De fet, és la manera de fer d´aquest govern nostre municipal. Tenim el que ens mereixem!
Super López | Contestar aquest comentari! | 25/4/2007 - 11:28
Super López:
el que dius no s'entén i el que s'entén és que critiques que es facin coses però sembla que diguis que el govern no fa res. En què quedem? Mira, jo penso que les coses positives no tenen dia ni setmana, que es facin, perquè és un bé pel poble.
Super Aguirre | Contestar aquest comentari! | 25/4/2007 - 14:10
Algu hem pot dir on esta la torre del llimo.???
123 | Contestar aquest comentari! | 25/4/2007 - 15:52
123, la torre del llimó està situada en una propietat privada, entre el carrer Creus, carrer Rovira i el carrer de les monges el Marià Fortuny.
E.P. veïna casc antic | Contestar aquest comentari! | 25/4/2007 - 19:15
a la cruilla dels carrers Creus i Rovira. El que passa és que ara encara no té accés públic.
456 | Contestar aquest comentari! | 25/4/2007 - 19:39
25 de diciembre fum fum fum.
loetro | Contestar aquest comentari! | 25/4/2007 - 21:07
La Guia d'Entitats es un instrumento útil y necesario para una ciudad (o pueblo: no quisiera herir susceptibilidades) como Cambrils, en pleno crecimiento y en continua efervescencia. Todo lo que sea colaborar a que se conozcan las asociaciones y entidades, así como a difundir su trabajo, me parece loable. Si se publica ahora, es lógico presentarla, ¿no? ¿A qué vienen entonces esos comentarios? Me temo que es criticar por criticar...
B de O | Contestar aquest comentari! | 26/4/2007 - 12:21
El Sr. Matas com tot el que fa ICV, vendre fum, gastar diners de tots en presentacions, fer-se veure ara que vene les eleccions. Això si de la seva butxaca pocs.
Vinga Sr. Matas que "se le ve el plumero" i no vingue els de ICV a dir xorrades de pueblo o ciudad que ja conseu amb la musiqueta, la feina s'ha de fer durant tota la legislatura i no a ultima hora i us puc dir que el Sr. Matas presentarà més coses, ja veure demà
un vei vigilant | Contestar aquest comentari! | 26/4/2007 - 17:25
més publicacions??'
com és que no la va presentar per snat jordi? i l'hagués pogut dedicar...
els manuals de propaganda del tripartit funcionen a tota màquina¡¡¡ no fallen, vinga inmauguracions legals?, i actes de fum, fum, fum a tope.
perquè no ens paguen unes copes a tots els ciutadans i així ttindrem alguna cosa més que llibres pesadissims i insuportables¡¡
autobombo | Contestar aquest comentari! | 26/4/2007 - 19:07
Ara que estem en període d'eleccions i que els polítics que governen a l'ajuntament diuen que fan tantes coses (sobretot el senyor Matas). Jo només es els hi demano una. Que adquireixin un sonòmetre per fer les proves de sorolls per contaminació acústica. Fa més d'un any que estic esperant que l'ajuntament faci una prova de sorolls al meu domicili i sempre que vaig a l'ajuntament a preguntar com està l'assumpte em diuen que no els hi arribat el sonòmetre i que, en conseqüència no poden fer les proves. No se si es veritat o se n'enriuen de la meva persona. El que si se és que en aquestes properes eleccions no penso votar.
andreas | Contestar aquest comentari! | 28/4/2007 - 0:58
A TOTS ELS INEPTES I ANORMALS DE CAMBRILS:ELS QUE HI ESTEU CRITICAN A SALVADOR NO US ENTEREU DE RES.eSTA CLAR QUE POT SER UNA JUGADA ELECTORAL PER PART DE L'AJUNTAMENT,PERO ELS QUE NO HEU ANAT A CAP REUNIO NO TENIU NI IDEA DE RES.ES UN TREBALL QUE S'HA FET AMB TOTES LES ASSOCIACIONES INTERESADES A FORMAR PART DEL TEIXIT ASSOCIATIU PERO MES QUE RES HA SIGUT L'INTERES DE LES ASSOCIACIONS QUE VOLIEN AGAFAR DINERS DE L'AJUNTAMENTE.HA SIGUT UNA JUGADA A DUES BANDES,UNA PER PART DE L'AJUNTAMENT I ALTRA PER PART DE LES ASSOCIACIONS DE VEINS PERO ALGUNS ANORMALS NO US ENTEREU DE RES.SI HAGUESSIU VINGUT A LES REUINIONS HAURIEU VIST EL TREBALL DE TOTS ,DE LES ASSOCIACIONS, DEL SALVADOR I DEL IBAM,PERQUE HA SIGUT UN TREBAL JUNTAMENT AMB UNA GENT QUE ES PROFESSIONAL DE AQUEST ASSUMPTE.PRIMER ELS RUCS INFORMEU-VOS I DESPRES CRITIQUEU LA BONA FEINA DELS DEMES.ENHORABONA SALVADOR PEL TEU TREBALL I PER LA TEVA DISPOSICIO SEMPRE AMB LES ASSOCIACIONS DE VEINS,ENCARA QUE AL FINAL PUGUI TINDRE UN CARACTER POL-LITIC FAS UNA BONA I GRAN FEINA.AH!! SOC APOL-LITIC TOTAL I QUE EM CONEIX HO SAP,A MI NO M'INTERESA LA POL-LITICA PERO SI LES BONES ACCIONS DE LA GENT.¡¡¡ENHORABONA SALVADOR!!!ESPERO QUE LES PROPERES EL-LECCIONS POGUIS CONTINUAR AMB EL TEU TREBALL.
DESDE LA DISTANCIE I AMB MOLT D'ORGULL DE SER CAMBRILENC.
MANEL RIOS
MANEL RIOS | Contestar aquest comentari! | 28/4/2007 - 19:08
SRS. DE LA RCD AQUEST SENYOR ESTA INSULTANT,NO EL TINDRIEU QUE PUBLICAR. gracies
pacificador | Contestar aquest comentari! | 30/4/2007 - 17:29
Manel no cridis i respecta totes les opinions que estem en una democràcia, almenys per opinar.
andreas | Contestar aquest comentari! | 1/5/2007 - 23:17
Penso el mateix que el pacificador. Insults no, gràcies. Quan tingui més educació i civilitzi, li podeu publicar tot però de moment, si us plau, no ho feu. Gràcies.
Pau i Pau | Contestar aquest comentari! | 2/5/2007 - 8:03
En Manel s´ha equivocat. L´home ha perdut el nord, no li tingueu en consideració. Tot hagués sigut diferent si el seu text hagués estat més respectuós i sense tanta exclamació, però la seva falera i fanatisme personal l´han desfermat. Tots els altres, que tenim dos dits de seny, hem vist prou clarament on està el límit i com som capaços de sobrepassar-lo. En cap moment crec que hagi justificat tot el que pretenia dir amb tot el que ha escrit. A vegades se´ns envà el sant al cel i tenim una lleugera incontinència verbal que no té aturador. Simplement dir-li des d´aquí les més humils i honestes paraules: visiti un psiquiatra sr. Manel, té un problema greu que cal revisar per un professional. I quan ja es trobi millor torni a treure el cap, desde la distància, per la RCD i de ben segur que les seves paraules s´entendran i s´interpretaran d´una manera més distreta, educada i formal.
Atentament
Super Lopez | Contestar aquest comentari! | 2/5/2007 - 11:39
Revisteros, ja que no us van incloure en la guia de serveis, us han ficat en la d'entitats?
Isa | Contestar aquest comentari! | 2/5/2007 - 20:56