Informació general

La posada en marxa del Corredor Mediterrani a Cambrils es retarda un any més

Per Lluís Rovira i Barenys

Aspecte de la nova estació d'alta velocitat de Cambrils, el passat mes d'abril

La posada en funcionament del nou tram del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona es retarda un any més. Així ho va assegurar el nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en la trobada bilateral que va tenir lloc el dimecres de la setmana passada amb els consellers de Territori, Josep Rull, i de Governació, Meritxell Borràs, a la seu de la Conselleria de Territori de la Generalitat.  De la Serna va dir que a l'abril del 2018 estaven previstes les proves en aquest tram del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona. Això afegeix un nou retard a la posada en marxa  d'aquesta infraestructura i incompleix el que havia assegurat l'anterior ministre en la seva visita a Cambrils fa uns quants mesos. Recordem que el 16 d'abril de 2016, la llavors ministra de Foment i actual presidenta del Congrés dels Diputats, Ana Pastor, va fer una visita d'obres a un tram del Corredor del Mediterrani i a la futura estació del tren de Cambrils i va assegurar que aquest tram estaria acabat "el febrer o el març" d'aquest 2017. La ministra encara va precisar més i va dir que hi havia pressupost suficient com per enllestir les obres dins el mateix 2016 però que els tècnics li havien dit que tot estaria enllestit en aquests primers mesos de 2017.

Retard rere retardi gairebé 10 anys d'obres a Cambrils

Aquest nou termini per a la posada en marxa del tram del Corredor Mediterrani que travessa Cambrils significarà, en cas que es compleixi, la posada en marxa 10 anys després d'iniciar-se les obres al nostre terme municipal. Les obres del Corredor Mediterrani a Cambrils es van iniciar l'abril de 2008 amb l'inici de la construcció dels viaductes que formen part d'aquesta línia. Aquell mateix any 2008, concretament el mes de setembre, el llavors alcalde de Cambrils, Robert Benaiges, manifestava que les obres anaven pel bon camí i que les previsions eren que l'any 2011 "o com a màxim el 2012" els trens ja circularien pel nou traçat. El cert, però, és que el mes de desembre de 2010 les obres del nou traçat ferroviari es van aturar sense cap explicació i no es van reprendre fins tres anys després, cap a finals de 2013. Un any abans d'aquesta data, el juliol de 2012, la llavors ministra de Foment, Ana Pastor, donava una nova data per a l'acabament de les obres i assegurava que l'any 2015 estaria tot enllestit. Els incompliments i els retards, doncs, han estat a l'ordre del dia i caldrà veure si aquesta nova data del 2018, finalment, serà la bona.

Comenta aquest article