Cultura

L'Estudi Giselle presenta una original versió del ballet La Bella Dorment al teatre Bartrina de Reus

Per Redacció

Moment de la representació del festival de la Bella Dorment al Teatre Bartrina de Reus (imatge cedida per Noemí Garcia i Ismael Lorenzo)

L'Estudi Giselle, sota la direcció d'Elena Alcalá, va presentar una original versió del conegut ballet de La Bella Dorment de Màrius Petipà. L'espectacle va tenir lloc el passat 20 de juny al teatre Bartrina de Reus, on les alumnes de dansa del centre cambrilenc van posar en escena una combinació de balls de tots els estils que s'imparteixen a l'escola, des del ballet clàssic fins al hip hop, sense perdre l'harmonia i l'estètica clàssica del segle XVII. El ballet, que està basat en els contes de Charles Perrault i els germans Grimm, es va estrenar l'any 1890 al Teatre Mariïnski de Sant Petersburg. Així doncs, per aquesta ocasió, l'Estudi Giselle va tornar a portar el seu festival a un teatre clàssic com el Bartrina de Reus, "per no perdre l'encant" d'un clàssic com aquest, segons ha comentat Elena Alcalá.

Abans de començar la funció, els alumnes de nivell intermedi i avançat van fer una classe d'escalfament a l'escenari, a càrrec de l'exprofessora de l'Estudi Giselle –Elisabet Cirera– per tal que els ballarins tinguessin una estona de concentració i preparació física i mental abans dels darrers retocs de maquillatge.

50 personatges diferents, 200 vestits i una setantena de temes musicals

A l'obra creada per aquest final de curs hi apareixen uns 50 personatges diferents, amb una cinquantena de dissenys de vestuari, i uns 200 vestits confeccionats per Mercamoda i Marabú. Alguns dels alumnes que imparteixen diverses disciplines de ball a l'escola tenien canvis de vestuari, propis de professionals: una roba preparada als camerinos i una altra al lateral o backstage per entrar i sortir en pocs segons a escena. Es va utilitzar una selecció de més de 70 temes musicals, editats i fusionats, tot lligat per tal que durant tot l'espectacle no hi hagués cap moment de pausa. A més, també es va comptar amb la intervenció del grup de timbals de Tota l'Endenga de Cambrils.
Va ser una posada en escena amb tarimes de diferents nivells per tal de simular les estances del palau i afavorir la visualització de tots els ballarins i figurants que estaven a l'escenari. Al llarg de les dues hores i mitja que va durar l'espectacle, no hi va haver cap moment de buit ni a les fosques. Fins i tot, algun canvi d'escenografia va ser executada a la vista a mode de tramoies. Una minuciosa logística estudiada al detall.

Coreografies creades pels professors del centre

Les coreografies del festival van ser creades pels propis professors de l'Estudi Giselle: ballet clàssic i dansa contemporània a càrrec d'Elena Alcalá; modern-jazz amb Zoe Naranjo i Mireia Coll; dansa espanyola a càrrec de Meritxell Puvill; claqué amb Núria Anglès; salsa amb Dani Rodríguez; hip hop amb Xavi González i teatre a càrrec de Miquel Mora. A més, també es va comptar amb la col·laboració especial del ballarí i coreògraf Nahim González que va interpretar el paper de la mort en un impecable tango amb la directora de l'Estudi Giselle, Elena Alcalá, que va interpretar la Fada Carabosse, més coneguda com a Maléfica en la versió de la pel·lícula de Disney.

Segons ha comentat Alcalá, "és molt important rodejar-te d’un bon equip de professors, que tinguin experiència, no només docent sinó artística i que hagin trepitjat escenaris, perquè entenguin la teva visió en conjunt de l’espectacle. És a dir, portar una mateixa línia de treball i que tot tingui una coherència. No és un festival de ball rere ball, expliquem una història i, el públic que no la conegui l’ha d'entendre".                              
  
Des de l'Estudi Giselle munten un espectacle d'aquestes característiques cada dos anys. "Un espectacle d’aquestes característiques amb alumnes amateurs no es pot fer cada any. No hi ha prou hores, quan comences a treballar coreografies, els solos, la personalitat i caràcter de cada personatge, les cançons, com utilitzar l’atrezzo, les entrades i les sortides d’alumnes que fan classes diferents i que han de saber per on es mou tothom. No és el mateix que practicar una variació en una classe, on tot es treballa per igual", ha afegit la directora de l'escola. Així doncs, el proper gran festival de l'Estudi Giselle arribarà l'any 2017.

Comenta aquest article