Informació general

ICV exigeix al govern de la Generalitat que el Camp de Tarragona tingui el Tramcamp

Per Redacció

Tren de la línia de rodalies RT2 que connecta Cambrils amb l'Arboç

La diputada d’ICV-EUiA pel Camp de Tarragona –Hortènsia Grau– va demanar ahir al conseller de Territori i Sostenibilitat –Santi Vila– que “aposti clarament” per les Rodalies i que reclami al Ministeri de Foment la cessió de les vies de la línia de Rodalies RT2 des de l’Hospitalet de l’Infant  fins el baixador de PortAventura per  poder fer  el Tramcamp. “Negociï amb els ajuntaments afectats la reconversió a tren-tramvia i amb Foment les millores urbanes necessàries que garanteixin la seguretat”, va demanar Grau, després de la polèmica que va sorgir fa dues setmanes sobre la possible supressió de la línia de rodalies i el desmantellament de les vies de Salou i Cambrils.

“Si s’arrenquen les vies no es farà el tramvia per molt que diguin que després ja en parlarem”, va lamentar Grau. La diputada va apuntar que, “la transformació s’ha de fer mantenint el servei i progressivament com s’ha fet a Cadis o Alacant: estem parlant només de 4 km urbans”. Grau també va recordar que “la reforma de la Diagonal de Trias ha costat 15M/km i el Trambaix 20M/km incloent la gespa i els 19 tramvies de 32 metres.

D’aquesta manera, la diputada ecosocialista va assegurar que “el Camp de Tarragona no “pot perdre més trens”, no pot seguir sent “la vergonya i un punt negre del transport públic” ni ser l’excepció de les ciutats de la Mediterrània: Cadis, Cartagena, Múrcia, Alacant, València Castelló i Barcelona. “No volem ser una excepció insostenible econòmicament i ecològica”, va remarcar Grau.

Per això, Grau va insistir a saber si el Govern està disposat a complir amb l’ordenació urbanística vigent aprovada per la Generalitat en el Pla Territorial Parcial del  Camp de Tarragona que preveu integrar urbanísticament aquesta línia convertint-la en Tramcamp, alhora que va demanar al govern si avala l’actuació de l’alcalde de Salou que està negociant directament amb Foment i ADIF la cessió dels terrenys d’esquenes a la Generalitat”.

Comenta aquest article