El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:19.1ºC | Humitat: 88% | Pressió: 1012Hpa | Vent: N 4 km/h | Precipitació: 4.5mm meteoclimatic.com 
    Edició 2162 | dilluns 15 de setembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dilluns 20 agost '12 | 12:10 | 2543 lectures |
REIVINDICACIÓ

Prop de 500 persones participen a Cambrils en la Marxa per la Independència

Text Lluís Rovira i Barenys  Fotografia Josep Maria Ferrando

La Marxa cap a la Independència va recórrer la façana del port

Prop de 500 persones van participar en el tram final de la Columna Xirinacs de la Marxa cap a la Independència que aquest passat dissabte a la tarda va recórrer els carrers de Cambrils. La Marxa, organitzada per la Regió 4 de l'Assemblea Nacional Catalana s'havia iniciat el mateix dissabte a Alforja i havia travessat diferents poblacions del Camp de Tarragona fins arribar a Cambrils com a punt culminant. A Cambrils, a quarts de 7 de la tarda, hi havia una trentena de persones a la plaça del Setge organitzant els preparatius. Al mateix temps també hi va haver una ballada de sardanes, a càrrec dels Amics de la Sardana i l'actuació del ball de bastons de Cambrils, fins l'arribada dels marxaires provinents d'Alforja, les Borges del Camp i Riudoms. Un cop arribats a la plaça i després de refer-se de la intensa xafogor, la columna Lluís Xirinacs es va dirigir cap el port on s'hi va afegir la columna de marxaires que venien de Vila-seca i de Salou. Des del costat del passeig de les Palmeres es va iniciar el recorregut per davant del port i que va continuar per la Rambla de Jaume I, l'avinguda dels Països Catalans i va finalitzar a la plaça del Setge. En el tram de recorregut pel port, es va comptar amb l'acompanyament dels gegants i timbalers d'Alforja. Cal dir que la passada per davant del port es va fer enmig d'una gran expectació de la gent que en aquell moment passejava per aquest indret.

A la plaça del Setge hi va haver els parlaments que van anar a càrrec del cambrilenc Pere Navarro i de dos representants de l'ANC, Jaume Solé i Joan Carles. Navarro va recordar el Setge patit per Cambrils a càrrec de les tropes castellanes i va repassar poetes com Miquel Martí i Pol recordant que "tot està per fer i tot és possible". Jaume Solé, per la seva part, va recordar que l'estiu de l'any 1976 a Catalunya ja es va fer la marxa per la llibertat, "que a alguns ens va servir d'escola per aprendre com es serveix el país". Després dels parlaments es va fer el sopar en el que hi van participar més de 200 persones. Els grallers i timbalers de Tota l'Endenga van fer una actuació mentre la gent estava sopant.

Sortida a les 8 del matí d'Arforja

Unes 35 persones havien sortit caminant, a les 8 del matí, des d'Alforja i en direcció a les Borges del Camp després d'un repic de campanes, una tronada i la lectura del manifest de la Marxa i la signatura d'aquest per part de l'alcalde d'Alforja, Joan Josep Garcia. A les Borges del Camp els marxaires van ser rebuts per membres de l'Assemblea Territorial del poble que es van unir a la columna i es van dirigir cap a l'ajuntament on l'alcalde, Joaquim Calatayud, també va firmar el manifest. A continuació es van dirigir fent cercavila fins a cal Dasca, on es va fer un esmorzar popular. Després de la lectura del manifest a les Borges del Campes es va anar fins a una de les entrades del poble on es va hissar una estelada amb la intenció de no tocar-la fins que s'hagi aconseguit la independència.
El següent punt d'aturada de la marxa va ser Riudoms on, a la plaça de l'Església, es va fer una batucada, actuació del ball de diables i parlaments. Tot seguit es va anar fins el parc de Sant Antoni on es va fer el dinar i una mica de descans. A Riudoms s'hi van afegir gent provinent de Maspujols, Vilaplana, la Selva del Camp, Reus o el Morell. Cap a les 5 de la tarda es va sortir de Riudoms fins a Vinyols, on van ser rebuts pels gegants i es va fer una cercavila pel poble. Des d'aquí i per la riera d'Alforja, es va arribar a Cambrils.
Des de l'organització de la Marxa es feia una valoració molt positiva. Segons Tomàs Mallafré, un dels responsables de l'organització,"tot i que no ens marquem objectius quantitatius hem superat totes les previsions. Estem satisfets per l'acte d'avui ja que a més d'haver fet una crida a participar a la concentració de l'11 de setembre d'enguany a Barcelona, actes com aquest contribueixen a normalitzar el procés de la independència, que és el que tindrem ja que no ens aturarem fins aconseguir-la".

 GALERIA IMATGES | 10 fotos

Marxa per la Independència




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 42 comentaris rebuts

Vamos que Cambrils sale a manifestación por semana.
¿500 personas manifestándose?, pues yo no las vi.
La diferencia que hay entre las dos manifestaciones, es que la de la semana pasada salió por tv3 i ésta no sale ni por casualidad.
La similitud es que en las dos se hablaba español y catalán.
El toro | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 12:40
Vaya comentario basura, no aporta nada. A mani por semana y hacía mil que no habian manis. Y no la hacen pa salir en la tv, hay que ser imbecil para poner lo que pones. Toro te has dejado el cerebro en el campo
Manifa | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 12:53
Com es pot permetre Cambrils que viu majoritariament del turisme aquest tipus d'actes reinvindicatius en plena temporada turistica colapsant la població i donant una imatge patetica front el turisme nacional. Tots els diners que es gasten fent promocio turistica de la poblacio, com fitur i altres fires a nivell nacional i internacional s'en van a fer punyetes amb actes com aquest. Aixi nomes es ven radicalisme i fem publicitat enganyosa quan es diu que Cambrils es un destí acollidor.

Ja estem molt fotuts per la crisi, perque ara anem guanyant enemics i embrutant l'imatge de Cambrils amb manifestacions ofensives per visitants i Cambrilencs.

No entenc quin tipus d'equip de gobern municipal tenim, Sra Dalmau, no pot ser que cada cap de setmana tingui manifestacions que colapcin la poblacio.
Se li en va de les mans.
Sandro Rey | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 13:12
" LLIBERTAT D' ESPRESIÓ " els que engeguen tot a fer punyetes es l' alcaldesa , regidors i càrrecs de confiança que es gasten els diners fent fires , promocions , i viatgets a Russia ,etc.... pagant nosaltres . S' ha de promocionar però que promocionin els técnics .els regidors i alcaldesa que es quedin a casa fent política , perque la foto que se la fassin a casa , ens surt més economic . hoy Macarrilla @company?
govern de pacotilla | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 0:11
Pero quina culpa té la senyora Dalmau. A mes la gent ho va veure com una cosa festiva i no hi va haver cap problema. A mi em va agradar molt.
Ecr | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 21:57
M'encanta... La lluita continua!!
General Moragues | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 13:28
Prop de 500 persones? si no hi aurien ni 200..mare meva
Manuel | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 13:41
Torna a veure barris sessió i aprèn a comptar.
Ecr | Contestar aquest comentari! | 22/8/2012 - 8:24
PATETIC......................................SOC CATALANA A TOPE POTSER MES DELS QUE ESTAVEN MANIFESTANSE PERO EL QUE NO ES JUST, ES QUE UN DISSABTE D'AGOST, ELS CARRERS DE LA PLATJA TANCATS I ELS NEGOCIS BUITS, TAL I COM ESTA LA COSA, CREC QUE NO ES PER TANCAR CARRERS, PER 4 PERSONES DE FORA DEL POBLE QUE VENEN A MANIFESTARSE. M'AGRADARIA SABER SI AQUESTOS INDENPENDISTES ESTAN ORGULLOSOS DE QUE ELS COMERÇOS PER ON VAREN PASAR NO VAREN FER NI UN DURO DE CALAIX. I REPETEIXO SOC CATALANA PERO REALISTA I AQUESTA MANISFESTACIO NO TOCAVA,,,,,,,,,PER CERT QUIN BENEFICI ECONOMIC A TINGUT PER LA CIUTAT DE CAMBRILS? HAN PAGAT ALGUNA COSA? VISCA CATALUNYA
CAMRILENCA INDIGNADA | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 16:04
A mi em va encantar i a la majoria de persones que ho vivíem com a espectadors ens va sorprendre agradablement. Va trencar la monotonia estiuenca del passeig, plena de gent avorrida que camina sense rumb. A la majoria de turistes l'excés de comerços que hi ha a Cambrils ens resulta molt més molest que l'exercici espontani del lliure dret a expressar-se. Trobo que l'excés d'establiments comercials ha desfigurat l'estampa de port mariner que tenia Cambrils. I fa més de trenta anys que hi estiuejo.
TURISTA GENS INDIGNAT | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 19:24
Quin exit!!!!
Hola!! | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 16:11
al menys els gegants no eren monàrquics
albertorro | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 16:18
500 persones? Això entre Alforja, Borges del Camp, Riudoms, Maspujols, Vilaplana, la Selva, el Morell, Cambrils i no sé si més municipis. Tot un èxit sí senyor. Ara sortiu un altre cop dient que el 51% volen la independència. Molts el que volem es conviure i amb això heu fotut als comerciants per no res. En un món cada cop més global on la gent deixa patriotismes de banda per relacionar-se i vosaltres fastidieu als del vostre propi poble.
Un olé por vosotros | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 17:59
La vergonya es que gent com tu ens tracti de radicals m'entres que l'únic que fem son marxes pacifiques.
I tan llest/a que ets, ofens tu a mes persones amb las teves paraules que no nosaltres als turistes, aixi que la pròxima vegada que vulguis criticar alguna cosa al menys tingues el valor de ficar el teu nom i no d'amagar-te darrere d'un pseudònim pq d'aquesta manera l'únic que demostres es ser un covard i no tindre nassos a dir les coses tal com son.
Ara segueix escrivint sota pseudònim i quedant com un "titella".


Ah! hi o sento si te ofès, pera ara si que era la meva intenció fer-ho!
Josep Canovelles | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 18:00
la pela és la pela no?.... aix aix que no entenem res!!!
He dit!! | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 18:07
a quien coño se le ocurre este tipo de manifestaciones en el mes de agosto con el turismo que tenemos aquí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tomas | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 18:24
Yo soy turista, "segunda residente" y vasca y me parece muy bien este tipo de actos. Visça Catalunya Llibre eta Gora Euskal Herria Askatuta!!
Katixa | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 19:07
Visca Catalunya lliure!. Fora els invasors espanyols i els que no estan d'acord amb les manifestacions de reivindicació d?un poble oprimit que s?aguantin. Com diu la cançó ?No volem ser una regió d?Espanya, no voler ser un país ocupat, volem, volem, volem la Independència, volem PAISOS CATALANS?. Prou d?opressió i de que la resta de habitants de la península ibèrica visquin a costa nostra.
PolPetit | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 20:11
comença per coneixer la teva història
informat | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 15:56
La nostra historia es la que es. La que tothom coneix. Es van envair les tropes borbòniques i el 11 de Setembre de 1714 es va acabar tot, vam perdre les llibertats com a país i encara que no ho voleu acceptar, penseu al inrevés, una Espanya envaïda pels catalans, com ho trobaríeu això?, no voldríeu lluitar?, no estaríeu fent el que calgués per recuperar la llibertat i una llengua sempre maltractada?, penseu una mica en això o sou tant curts de mires que no podeu ni pensar en això.
Responent al Josep. Aquí tenim gent de tot tipus i de tota procedència. Gent vinguda de la resta de Espanya, que portant tota una vida aquí i que son mes catalans que algun dels nascuts aquí, amb un sentiment Independentista clar i arrelat, per contra altres porten a Catalunya tota una vida i no saben ni dir ni bon dia. Aquesta gent no es mereixen de cap forma el respecte de ningú. Per desgracia seva des de fora els continuaran dient ?Catalanes?. I aquest últims si han de marxar que marxin que no els trobarem a faltar.
Visca Catalunya lliure!
PolPetit | Contestar aquest comentari! | 22/8/2012 - 12:34
La gent que protesta per la presència de la Marxa per la Independència del dissabte 18 d'agost, si no és d'origen espanyol, deu se massoquista o li agrada que li prenguin, a més dels diners, la llibertat i la dignitat. Ens estem atançant a la independència i això serà bo pel turisme, pel treball i per la butxaca. Visca Catalunya Independent. Ferran.
Ranveda | Contestar aquest comentari! | 20/8/2012 - 22:54
Bo per el turisme,em sembla que si sen van riojanos,maños i navarros ens fotarem les cames com els pops,i aquesta marxa va ser un fracàs si hi havia 200 persones com a màxim ja ni havia molts.
Cambrilenc i Català | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 18:03
Vamos a salirnos de España,seremos un pais indepemdiente,los euros nos van a salir por las orejas.¡Oh sea!,los ayuntamientos quieren mancomunar servicios porque no pueden pagar la recogida de basura,y vamos a montar un pais independiente¡anda no me jodas!
CABO QUIÑONES | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 10:26
Vaya hipócrita eres
Eduard | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 12:57
¿Y tú, no pecas de soñador?
CABO QUIÑONES | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 19:00
Pues yo tengo un par de amiguetes de Zaragoza que dicen que aquí ya no vienen ni de coña despues de ver a toda esa gentuza manifestándose en un pueblo que vive del turismo. Al final nos vamos a quedar más solos que la una.
Rigoletto estudiante | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 10:27
per insultar que es quedin a casa seva aquests "amiguetes" teus. Ells sí que són "gentuza". No en volem de gent intolerant que vingui de fora a dir-nos quins han de ser els nostres sentiments nacionals.
Au, a pastar fang!
fora els "amiguetes" intolerants! | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 11:33
esto te lo estas inventando! ni tienes amigos en Zaragosa ni tienes amigos que vienen de turismo! quién se lo cree? por una mani de 300 personas van a decir que no vendran más... ha ha ha!!! y Más vale solos que con embusteros como tu!!!!
Jose | Contestar aquest comentari! | 22/8/2012 - 2:00
PolPetit, qui son el invasors espanyols, els meus pares que van neixer a Castella o els meus avis que tambe van neixer a Arago. No entenc aquesta expressió que moltes vegades escolto, potser et refereixes a fa 600 anys o 40 anys, jo tinc 32 anys y mai no he vist per Cambrils invasors ni res, quina edad tens?
Els meus pares van neixer a Castella y em van possar Josep, ells parlen català, son invasor???, han de marxar???
Josep | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 10:41
et contesto jo. els invasors espanyols són els que van desencadenar la guerra dels Segadors i que a Cambrils en vam viure un trist episodi; són els que el 1714 ens van arrabassar per la força de les armes les nostres llibertats; són els que van instigar una guerra fratricida amb un objectiu clar de subjugar Catalunya; són els que han seguit manant als governs centrals i han tingut clar que a Catalunya se l'havia de lligar curt i treure'n els màxims recursos per a la resta de l'estat; ....
Els espanyols que al llarg dels segles i anys s'han incorporat a la societat catalana i han pres consciència de la realitat que es viu aquí, són dels nostres.
també cantaré jo... | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 11:40
Es magnífica l´existència d´aquesta plana,el més valuós n´és la participació.Aquesta marxa va estar 1/2 h pel Passeig...molta gent aplaudint i fent fotos,contents de l´acte pacífic,al.legre contemplant la varietat dels participants amb l´important presència de nens,nois, jovent i els pares de tots.Ha estat una cel.lebració per la comarca tot fent present la conveniència de que l´11-9-12 d´enguany anem a Barcelona per recolçar el desig de conseguir l´Estat propi.Precisament el que pretenem és conseguir que tots els impostos que paguem,i els dels botiguers també,s´utilitzin per tenir uns serveis que ara ens toca retallar,i unes infraestructures que ens rellancin industrialment i comercialment....ens estem jugant el pa dels nostres fills...A més a més,el nostra objectiu és a Madrid,mai ho seran els que vénen a veure´ns.No canviarà res,només que la caixa serà pels que l´omplim i que s´haurán acabat els impediments per fer-nos les nostres lleis.
Antoni Roca Jordi | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 11:56
És molt lamentable esgrimir un argument tan egoista com "una manifestació no toca en època turística". Només faltaria que la gent no es pugui manifestar quan ho creu oportú! Sempre mirant fins a l'últim ral... A més, que voleu que us digui, si a canvi que desapareguin uns quants negocis turístics de Cambrils -- molts d'ells amb preus indecents i qualitat qüestionable-- em donen la independència de Catalunya firmo de seguida.
ABC | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 13:08
Que pesados estos independentistas quieren crear una imagen de que todos los catalanes pensamos igual cuando no es cierto,el día que la inmensa mayoría silenciosa de catalanes que también se sienten españoles se manifiesten se van enterar. La unión hace la fuerza no la desunión.
El zorro | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 17:12
No es tractava de fer una manifestació multitudinària. Això serà el proper 11 de setembre a Barcelona. Es tractava de fer difusió de la causa independentista en un indret turístic.
Això ja no hi ha qui ho pari. L'independentisme és un moviment creixent que ja es recull molt seriosament en els mitjans de comunicació internacionals. La manifestació de l'11 de setembre a Barcelona es veurà per tot el món, no ho dubteu!
Catalunya i Escòcia, propers estats d'Europa | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 18:20
A veure comerciants, si els turistes no venen no serà per que es facin manifestacions, serà per què les platges estan brutes, l'aigua plena de merda, la població engeneral hi ha brutícia per tot arreu i l'any vinent es trobaran amb l'impost turístic, sensa contar que els altres anys teniem actuacions a les nits i aquest any no.
Deixeu fer manifestacions i altres coses que això els entreté i que els nostres polítics cuidin la població.
Marc Antoni | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 19:40
Doncs, jo com a cambrilenc, estic molt content d'actes com aquets, així que anims i sort, Y ASI SON Y SERAN LOS TOLERANTES CAMBRILENSES QUE DEFIENDEN EL BILINGÜISMO, NO? Visca Catalunya, els polacos i els catalinos!
Manel Gonzàlez | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 20:10
Salut a tothom. Em semblen patètics alguns comentaris que s'estan deixant en aquesta notícia. En cap moment s'està negant l'existència i visita de turistes, ja siguin aragonesos, riojans, vascos, o xinesos. Jo particularment, els hi dono la benvinguda, i la veritat no en tinc cap de problema, més aviat el contrari. Que jo sàpiga en cap moment es va cridar ni contra ells, ni contra Espanya, França, o Andorra; es tracta d'una manifestació independentista lliure, per a qui vulgui hi participi i escenifiqui el que sent, sense molestar a ningú. Si algún turista es molesta, també es pot sentir ofès per la manifestació de l'IBI o contra qualsevol altre cosa. Tot s'ha de fer amb respecte, i realment crec que els que s'encenen i s'enrabien al veure un passeig marítim amb estelades i senyeres onejant, són la classe radical franquista intolerant... No crec que faci cap mal, apreneu a respetar a un poble que lluita per la independència amb pau. VISCA CATALUNYA LLIURE!
General Moragues | Contestar aquest comentari! | 21/8/2012 - 20:18
Hi ha una cosa que no entenc. Perquè diu algú que els comerciants no van fer calaix. Potser els de les terrasses van deixar de prendre un gelat, els de les botigues van deixar de comprar?. Algú es podria queixar de la incomoditat de tallar la Rambla, com ja va passar amb l'anterior manifestació, però ni en aquesta ni en l'anterior no veig perquè algú hauria d'haver comprat menys. I respecte les dates escollides, estic d'acord en que feia molta calor i potser no eren les millors. Però nosaltres no vam escollir perdre els llibertats un 11 de setembre. Per cert aquest any serà espectacular. No us ho perdeu