El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:13ºC | Humitat: 65% | Pressió: 1017Hpa | Vent: NO 17 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2233 | diumenge 21 de desembre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
SOCIETAT | dimarts 10 abril '12 | 13:59 | 1688 lectures |
SETMANA SANTA

La processó del Sant Enterrament aixeca una gran expectació en el seu recorregut pels carrers del Barri Antic

Text Redacció  Fotografia Anna Fargas

Pas de la processó del Sant Enterrament pel Portal del carrer Major

Els actes litúrgics de la Setmana Santa van tenir un punt d'inflexió, pel que fa a participació popular, en la processó del Sant Enterrament que va discórrer pels carrers del Barri Antic i de la Parellada, el passat divendres a la nit. Un any més, la processó va reunir un bon nombre de feligresos i va gaudir d'una gran expectació al llarg de tot el seu recorregut. D'altra banda, el temps plujós de bona part del dia ja era història i la nit es va presentar serena i sense cap núvol.

Solemne processó

La processó del Sant Enterrament va comptar amb la participació dels Armats de la Congregació de la Puríssima Sang, els confrares de la Congregació de la Puríssima Sang, l'Associació d'Antics Alumnes de la Salle, la Confraria de la Mare de Déu dels Dolors i molts feligresos al marge de les congregacions. També hi van participar els vuit tabernacles de les parròquies cambrilenques. L'acompanyament musical va anar a càrrec de la banda de l'Escola Municipal de Música de Cambrils i la Cobla la Principal de Tarragona. El recorregut es va iniciar a la plaça de l'Església de Santa Maria i es va acabar a la plaça d'Espanya amb unes paraules de reflexió al voltant dels actes de la Setmana Santa a càrrec de mossèn Ramon Martí, capellà de la parròquia de Santa Maria.

Viacrucis passat per aigua

No tanta sort, pel que fa a la meteorologia, va tenir la celebració del viacrucis matinal ja que a meitat del seu recorregut pels carrers del Barri Antic, es va haver d'interrompre a causa de la pluja.

 GALERIA IMATGES | 24 fotos

Processó del Sant Enterrament



EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 9 comentaris rebuts

Què maco!
Sandra | Contestar aquest comentari! | 10/4/2012 - 16:37
Ens em de sentir orgullosos de la processo que tenim a Cambrils. Diria que una de les més solemnes que hi ha a Catalunya!
La millor imatge, la num. 15! Gracies RV!
Cami | Contestar aquest comentari! | 10/4/2012 - 20:29
¿Una da las mas solemnes de Catalunya?¿Quiere decir?
CABO QUIÑONES | Contestar aquest comentari! | 13/4/2012 - 6:47
Respetando todas las creencias, no entiendo como, en un país que se las da de laico, las autoridades civiles y policiales van en la procesión. Si quieren hacerlo que lo hagan a titulo personal, pero no entiendo porque la alcaldesa y los regidores tienen que "desfilar" como representantes políticos, y muchos menos cerrando la procesión, asumiendo que el cura tiene más importancia que ellos. Si es por tradición, ya está caduca. Porque yo no veo a ningun representante político y/o mando policial, desfilando como tal en la Rua de Carnaval o en el Tres Tombs. Que la inquisición y la caza de brujas son tradiciones del pasado.
RedonditoDeRicota | Contestar aquest comentari! | 10/4/2012 - 23:01
El rey CARNESTOLTES preside la Rua de Carnaval,los Tres Toms es un recorrido para exibir las mascotas después de ser vendecidas, en todos los actos protocolarios, la iglesia va delante por cierto, usted es el que se quejaba por no tener sitio para jugar a fútbol ¿no?
BAKUNIN | Contestar aquest comentari! | 13/4/2012 - 6:59
Sigo sin tener respuesta sobre que tiene que hacer el gobierno de Cambrils (de todos cristianos, ateos y musulmanes) en una actividad religiosa. Si la Iglesia es apolítica, el gobierno tiene que ser aconfesional. O alguna vez se han adherido al ramadán? O presiden algún Bar Mitzvah?
RedonditoDeRicota | Contestar aquest comentari! | 13/4/2012 - 22:40
Com sempre la imatge de JesÚs oran a l'hort de la A.A.A. no hi surt

POR QUE SERA!!!!!!!!!!!!!
POR QUE SERA | Contestar aquest comentari! | 12/4/2012 - 22:17
Perquè és?