El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:27ºC | Humitat: 74% | Pressió: 1014Hpa | Vent: SE 7 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2131 | dilluns 28 de juliol de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
SOCIETAT | dimarts 3 abril '12 | 11:30 | 1619 lectures
|
FIRA

Se suspèn indefinidament la Fira del Cavall de Cambrils per falta de dotació pressupostària municipal

Text Lluís Rovira i Barenys  Fotografia Lluís Rovira i Barenys

Un moment del concurs de salts dins la Fira del Cavall de l'any passat

Enguany no se celebrarà la Fira del Cavall de Cambrils. La suspensió d'aquest certamen ve motivada per la falta de dotació pressupostària municipal. D'aquesta decisió se'n va donar compte a la reunió de l'Entitat Firal que es va celebrar el passat dijous al vespre. Segons va manifestar la regidora de Promoció Econòmica, Carme Cros, "és millor cancel·lar la Fira del Cavall i recuperar-la tan aviat com sigui possible abans que rebaixar el pressupost i, per tant, la qualitat d'una fira de referència estatal". Tot i això, Carme Cros va assegurar que s'havia reservat una partida per poder donar suport a les hípiques de Cambrils que organitzen concursos cada any. L'any passat, l'aportació municipal a la Fira del Cavall va ser de 50.000 euros, a banda de les despeses que va suportar directament l'Ajuntament i que van ser de 53.000 euros. En total, doncs, l'ajuntament quantifica en 103.000 euros l'aportació feta l'any passat en motiu de la Fira del Cavall.

Decisió presa amb l'entitat organitzadora

La decisió de suspendre la Fira del Cavall s'ha consensuat amb l'entitat organitzadora d'aquest certamen, l'Associació d'Aficionats als Cavalls de Pura Raça Espanyola de Cambrils. Per part de la regidoria, la retallada de la partida pressupostària per enguany era important i això, segons Lluís Planas, president de l'entitat organitzadora i director del certamen, feia inviable la seva realització. Per la seva part, Planas ha manifestat a Revista Cambrils Diari Digital que quan l'Ajuntament vulgui continuar donant el seu suport, la Fira del Cavall continuarà. A hores d'ara, el que havia de ser la 13a edició de la Fira del Cavall de Cambrils ja s'havia anunciat en diferents revistes especialitzades tot i que properament en sortirà la rectificació. Segons Planas, "hi havia gent del món del cavall que ja hi comptava amb què es faria la Fira del Cavall de Cambrils. Era de les poques fires que quedaven a Catalunya". A més, segons Planas, l'entitat organitzadora gaudeix de molta vitalitat ja que, darrerament, "s'ha incorporat gent nova i amb moltes ganes dins l'Associació".

12 edicions de la Fira del Cavall

La Fira del Cavall de Cambrils va arribar, l'any passat, a la seva 12a edició. Precisament l'edició de l'any passat es va tancar, tot i la crisi, amb un balanç força positiu per part de l'organització. Hi van participar 250 cavalls repartits entre els diferents concursos. La Fira del Cavall cambrilenca comptava amb el concurs morfològic classificable pel Campionat d'Espanya i era l'única de Catalunya que tenia la màxima categoria atorgada per l'ANCCE (Associació de Criadors de Cavalls de Pura Raça Espanyola). També tenia lloc dins la Fira del Cavall el concurs de doma, l'espectacle nocturn eqüestre i l'equinoteràpia. L'any passat, a més, s'havia introduït, de nou, el concurs de salts dins del certamen cambrilenc.




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 21 comentaris rebuts

Però si aquets del PP s'ho carreguen tot.

Aviat desapareixaran el gos de la bandera i les quatre barres.
barrut | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 12:20
Ojala´!!!
blax | Contestar aquest comentari! | 4/4/2012 - 13:31
El millor encert de les retallades! Ja tocava... No cal ni plantejar-se de recuperar-la...
Carme | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 12:36
Jo quiero gobernar asi, jajajajajaj desde cuando las subvenciones se cuantifican de esta forma, pq no le sumais el ingreso por turismo, marketing etc, como haceis con vuestros viajecitos alrededor del mundo.=
por esta regla de tres , no tendremos nada de nada en este pueblo solo alcaldesa con un sueldon y un sequito de ignorantes chupones a su lado
uno fart | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 13:48
aquí es tracta de justificar que era molt car i es veu que tot eren despeses. En canvi per justificar el pagament de 45.000 euros pels balls de saló es veu que tot són avantatges: hotels plens, televisions, ....
No entenc res. Ah i per cert, bon encert de portar els balls de saló justament durant els dies de temporada alta de la Setmana Santa...quan tot ja està ple.
és que sou uns cracs! | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 14:17
I de postres fiquen a l'entitat firal els representants de la fira del cavall.
Jo d'ells ja plegaria per que ja no pinten res.
el llaneru sulitari | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 16:22
i continuará i continuará l' historia d' aquest govern ......................
uixquin mal | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 16:26
Ara toca la Fira de cambrils, que fara aquest govern.
el rei cat | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 17:59
El fer una fira depend de molts factors però no entenc que aquesta hagi quedat condicionada a la subvenció d'una Ajuntament. Què no hi ha més recursos? Dons que m'expliquin com ho fan els altres.
I si no pot ser molt gran, dons petita, que ara no toca.
No serà que hi han altres condicionants que no ens expliquen?
Mala gestió i poques ganes | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 18:47
Solament afegire una cosa: si volen una fira del cavall, que se la paguin ells. Ja va sent hora que la gent mogui el cul i deixi de precindir de l'ajuntament. Ells el que han de fer és gestionar els calers, no donar-ne a palades!
Nazareno | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 19:46
Si senyor, l'administració a de tenir beneficis¿que es aixo de subencionar serveis defecitaris?I, si un sector nesesita una ajudeta, res, que se ho paguin ells¿no?.No hi ha res com está carregat de cuartos¿cuans cops sopes al día?
BAKUNIN | Contestar aquest comentari! | 5/4/2012 - 4:00
La extinta fira del caball, la fira de la galera, etc, etc, han de ser subvencionadas única y exclusivamente con quienes quieran organizarlas y se beneficien de ellas. Telecambrils 3/4 de lo mismo, quien quiera verla que pague los gastos de funcionamiento, al resto que nos dejen en paz.
IBI +30% | Contestar aquest comentari! | 3/4/2012 - 20:30
Estoy de acuerdo que quien quiera una feria o un evento que busque patrocinios o aportes y que no sea el Ayuntamiento quien pague. El gobierno puede ayudar no con dinero sino aportando predios o infraestructura. Ahora tendrían que ser coherentes y si no aportas para una, no aportes a ninguna. Alguien puede decir cuanto nos cuestan los "bailes de salón", o el festival de Música del Parc Samá o las jornadas de la galera (y las del bastón para cuando?). Con todos estos recortes, que función cumplen la Regidoría y el Patronato de Turismo, si todo lo que puede atraer visitantes se lo cargan?
Tupamaro | Contestar aquest comentari! | 4/4/2012 - 12:04
És que on anem amb fira de cavalls si lo que tenim a Cambrils són rucs!
en sèriu | Contestar aquest comentari! | 4/4/2012 - 16:17
Y porpeue pagamos la basura si no se recoge, caso de ametllers de vilagfortuny.-
ametllers fart | Contestar aquest comentari! | 4/4/2012 - 21:00
T'has lluÏt fill meu. Visca l'ortografia.
Corrector. | Contestar aquest comentari! | 4/4/2012 - 21:42
Durante 12 años, nos gastamos un pastón para promocionar Cambrils mediate LA FIRA DEL CABALL ; situada entre las 2 mejores de Cataluña (la otra es en Girona);y cuando está consolidada la chapamos para montar un festival de baile.Menos mal que el FESTIVAL de CORTOS lo tenemos a medias con Reus.Porcierto¿continuamos pagando la embarcación de regatas que promociona las playas de Portugal?
CABO QUIÑONES | Contestar aquest comentari! | 5/4/2012 - 4:23
Blas, tes un ignorant
Banyeta | Contestar aquest comentari! | 8/4/2012 - 19:32
Ja era hora, nois a base de subvencions no es pot funcionar!! Els que l'organitzaven tenen molt poc...... Aixi jo tambe organitzo coses.......
Caragol | Contestar aquest comentari! | 8/4/2012 - 20:16
Cabo Quiñones: perdona que te lo diga; pero tu eres Imbecil;
¿durante 12 años que te has gastado?
¿ Que has promocionado? La fira del "CABALL" es diu del CAVALL.
¿Que has consolidado?
Hazte un favor, busca en yootube, ¡ ignorante !
Yo no tengo porque PAGAR tus joobies y si es una profesion...
¡ FEDERATE ! y ¡ COTIZA !
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Això es INCREIBLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anti-Cabo Quiñones, per avui | Contestar aquest comentari! | 9/4/2012 - 3:30
Será que los caballos no saben baile de salón o que los caballos no duermen en habitaciones de hotel.
caballo de batalla | Contestar aquest comentari! | 11/4/2012 - 22:11