El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:24.8ºC | Humitat: 78% | Pressió: 1018Hpa | Vent: E 16 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2152 | dimecres 27 de agost de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
CULTURA | dimarts 15 novembre '11 | 12:20 | 2287 lectures
|
INAUGURACIÓ

David Callau inaugura una escultura a Vitòria per commemorar el centenari del Col·legi Corazonistas

Text Cristina Sierra  Fotografia Cedida

L'artista cambrilenc amb els nens del col·legi davant l'escultura del Sagrat Cor amb els dos nens. (Foto cedida per Quim)

L'artista cambrilenc David Callau va inaugurar, el passat divendres, l'escultura Dtodocorazón 1911-2011, que commemora el centenari del Col·legi Corazonistas a Vitòria. Callau, que va estar acompanyat per la regidora de Benestar Social de l'Ajuntament de Cambrils –Lluïsa Rom–, va fer un intercanvi simbòlic de cor a cor des de les terres de Vitòria a les de Cambrils que va rebre la regidora cambrilenca.

L'acte del centenari del col·legi va ser molt protocol·lari i institucional, ja que segons ha explicat l'artista cambrilenc a Revista Cambrils Diari Digital, hi van assistir la delegada d’educació, el director del col·legi, el president de les juntes generals i el vicari Superior de Vitòria. "Va ser un acte molt entranyable, hi havia molts alumnes i va ser molt emotiu. Es van adreçar paraules en castellà i eusquera i es va ballar un Aurresku moments abans de la presentació de l'escultura".

Callau ha afirmat que aquell dia era molt especial perquè feia just un mes que havia mort el seu avi. "Vaig fer un text en eusquera, castellà i vaig adreçar unes paraules en català pel poble de Cambrils". El cambrilenc ha explicat que està "molt content que hi hagi una altra part de Cambrils en un altre lloc" i del dia de la inauguració, es queda amb "el record i la imatge dels més petits del col·legi, amb la seva innocència".


Una escultura de ceràmica i ferro amb una visió més moderna i conceptual del Sagrat Cor

Corazonistas de Vitòria va obrir el concurs per escollir l'artista encarregat de fer l'escultura a principis d'aquest any i el cambrilenc va decidir presentar 10 esbossos de diferents propostes. "El tema estava dedicat al Sagrat Cor i s'havia de fer referència a la part de creença i religió i vaig fer diferents interpretacions dels infants i del Sagrat Cor". En total, s'hi van presentar cinc artistes bascs i el cambrilenc i al març se li va comunicar que l'havien seleccionat.

Tal com ha explicat Callau, "van escollir la primera opció que vaig presentar. És una imatge d’un mestre, un Sagrat Cor, sense rostre i amb un cor al mig foradat que representa aquesta visió més moderna i conceptual del que és aquesta imatge tan clàssica del Sagrat Cor i al seu costat porta dos alumnes, de 6-7 anyets".

Un cop seleccionat, Callau ha estat tot l'estiu treballant en aquestes escultures fetes de ceràmica amb molt de gres perquè puguin aguantar les condicions climatològiques. "Vaig començar a l'abril i hi he estat treballant fins a l'octubre. He tornat a confiar en els tallers de ceràmica de Vallirana i Barcelona i el ferro l'he treballat en un taller de Tarragona". La part més complicada del procés ha estat la dels ancoratges i nervis de l'escultura que s'ha fet a Vitòria. "Dilluns vaig arribar a Vitòria amb les escultures i l’ancoratge va ser complicat perquè aquests dies ha plogut molt i va costar més del que em pensava", ha explicat Callau.




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 26 comentaris rebuts

Vaja, vaja, en aquesta vida no saps en que et pots trovar.
Resulta que el govern d'ara, quan era a l'oposició va criticar durament l'escultura que el David va fer i que està ubicada al port i ara l'aconpanyan al Pais Basc.
Quanta hipocrasia.
pepet | Contestar aquest comentari! | 15/11/2011 - 12:53
pepet,a veura no confonguis les coses,el govern actual va criticar el gasto que es va fer en les escultures,no l´obra.Queda aclarit
aclariment | Contestar aquest comentari! | 16/11/2011 - 10:18
Algú em pot explicar que hi feia la regidora de Benestar en aquest acte?
Que té aveure una escultura a una escola de Vitoria amb els benestar dels cambrilencs?
Això és austeritat?
retallat | Contestar aquest comentari! | 15/11/2011 - 16:09
yo tu pudria explica perque tambe estaba alli pero com no se quiets ten quedas am las ganas
colega | Contestar aquest comentari! | 15/11/2011 - 22:48
Enhorabona David.
cambrilenc | Contestar aquest comentari! | 15/11/2011 - 18:27
Doncs si, una altra vegada enhorabona al David per ser un artista reconegut arreu. Tu si que vales!
Patricia | Contestar aquest comentari! | 15/11/2011 - 20:52
Agrada lo que fas David. Ningú es profeta en la seva terra però sapigueu que es troben fotos de" les sirenes i el nen de Cambrils" per tot el mon.
Felicitat David
DECAMBRILS | Contestar aquest comentari! | 15/11/2011 - 20:54
Escolta Retallat, tu no saps ke cualsevol persona pot anat a Vitoria sigui regidor o no per acompanyar amb el David? i això no vol dir ke l´ajuntament hagi posat ni un duru, perdó ni un euro per res. ni per un pinxito i el seu zurito sabelotodo.
Enhorabona David, llàstima de no anar-hi.
Una veina de la platja | Contestar aquest comentari! | 15/11/2011 - 21:06
Que preciosidad!!!!enhorabuena David, eres un gran artista, y estoy segura de que tendras un largo camino de triunfos.
Marina.b.s | Contestar aquest comentari! | 15/11/2011 - 23:07
Qui no té feina el gat pentina, això si cobrant del ajuntament i les despeses a carrec dels ciutadans. Ara ho entenc, la pujada d' impostos és ben clara
austeritat | Contestar aquest comentari! | 16/11/2011 - 10:24
Escolta veina de la platja, no em considero un sabelotodo però el que si se es que si l'haguès acompanyat com a qualsevol persona no calia dir a la premsa que l'acompanyat la regidora, quan es diu així a la premsa es perque hi va en representació institucional i el cost l'assumeix l'Ajuntament.
Jo nomes preguntaba i no tinc perque saber els pintxos o zuritos que s'ha pres ni qui els ha págat.
No crec que sigui dolent que els ciutadans fiscalitzem les despeses de l'Ajuntament on paguem impostos ja que pel que em vist no ho va fiscalitzar l'oposició en els últims anys de gobern.
retallat sabelotodo | Contestar aquest comentari! | 16/11/2011 - 16:24
Encara no entenc com amb un encàrrec privat que li fan al sr. Callau és acompanyat per la regidora sra. Lluïsa Rom en qualitat d'autoritat, com queda reflexat a les fotos del acte.

http://www.corazonistas.com/audiovisual.asp?id=94

Seria convenient que la regidora expliqués si el Consistori va pagar els gastos del viatge.
Mosquejat. | Contestar aquest comentari! | 16/11/2011 - 19:13
Yo estaba allí y no Soc. Pulitic pero me sentó orgullos de have escoltar tantas cops el nom de cambrils poblacio turística mol apreciada pela gent de Navarra .y al pobla no li ha qustat ni un euro animo David que yo crec hem la gen com tu- disculpes pela meva ortografía no en se mes
Colega | Contestar aquest comentari! | 16/11/2011 - 20:13
Insisteixo, no sé que pinta una regidora en un tema privat i laboral del sr. Callau. Si va com amiga i pagant de la seva butxaca no pot aparèixer a l'acte com una autoritat. D'altra banda, el sr. Callau practica el intrusisme amb massa alegria i se li nota cada vegada que perpetra una escultura, un disseny gràfic o un logotip. Un decorador no ha de ser necesariament un artista que domini totes les disciplines per que amb una o altre se li veurà el llautó.
Mosquejat | Contestar aquest comentari! | 17/11/2011 - 10:42
Primer llegeix ben bé el que he escrit.
De totes maneres no m'expliquis sopars de duro (euro). Aquest govern d'ara va criticar durament l'obra i criticant l'obra es critica a l'artista.
Tu fes veure que això no ho entens com sempre feu els convergents i justifica el que es injustificable, que d'això també ho sabeu fer.
pepet | Contestar aquest comentari! | 17/11/2011 - 8:26
Em consta que hi ha molts actes que els nous regidors i van amb la despesa al seu càrrec, i ho sé de fonts fidedignes. Ara també entenc que n'hi ha que els hauria de costejar l'Ajuntament, però d'aquests que siguin els menys possibles que no tenim un ral.
Marianu | Contestar aquest comentari! | 17/11/2011 - 9:37
No sé si pagant l'ajuntament o de la seva butxaca, però trobo bé que es doni recolzament a un artista, un professional o un intelectual (dels de veritat) destacats, o qualsevol persona o entitat que divulgui el nom de Cambrils arreu i, en aquest cas, al David.
És una de les tasques obligades dels qui ens representen.

Ja vaig dir en una ocasió, en el tema de les sirenes, que l'art ha de ser forçosament contradictori. Altrament no seria art.
Els artistes han de ser discutits i lògicament han de crear opinions a favor i en contra de la seva obra. Altrament no es considerarien com el que son. La història està plena d'exemples.

Jo et felicito al David. Mereixes el reconeixement dels qui et coneixem pel teu treball i per la teva tenacitat i considero molt positiu que la teva obra es vagi escampant per tota la geografia.
Lluís Dalmau | Contestar aquest comentari! | 17/11/2011 - 11:00
Què fort em sembla el que estic llegint. De fet ara me'n adono que visc en una població, on maleuradament hi he nascut i he viscut tota la meva vida, que és plena d'enveja. Que trist que em sembla!
Jo si que hi vaig ser a Vitòria, i estic ben orgullosa de dir que una persona del meu poble sigui tant estimada per la gent del nord, ho vaig poder comprovar de ben aprop i encara se'm posa la pell de gallina.
Per altra banda, a tots aquells que tant interessats esteu en el cost de l'esmetada excursició, us faig saber que tots els que hi vam assistir, i quan dic tots vull dir també la persona a qui tots esteu criticant la seva presència, vam utilitzar els diners de la nostra butxaca.
Em sap tant greu sentir-me avergonyida de la gent del meu poble quan llegeixo això! Tant costa adonar-se que els que hi erem presents hi van anar per l'admiració i l'amistat? Algú a pensat que gràcies a aquestes escultures, Cambrils també n'ha extret publicitat gratuïta?
Felicitats David, jo ho repetiria demà mateix, va ser impressionant escoltar l'admiració de tots els presents quan van descobrir l'escultura. Ha estat una setmana genial gràcies a tu!
Ona Teixell | Contestar aquest comentari! | 17/11/2011 - 21:24
Si aquest recolzament institucional que sempre té el David i algú altre estigués dirigit als joves que necessiten oportunitats, pot ser el nom de Cambrils seria més conegut pel fet de tenir un col·lectiu d'artistes de qualitat.
Sempre els mateixos | Contestar aquest comentari! | 18/11/2011 - 10:56
Jo també vaig ser un dels presents en aquesta obra presentada pel David i com comentaba molta gent aqui, de posibles gastos qe repercuteixen a l'Ajuntament de Cambrils no hi teniu ni zorra idea, parleu per parlar i sino us interesa la noticia de que un personatge del nostre poble s'esta obrin fronteres fora de les nostres terres i com comentaba l'Ona dona publicitat gratissssss de Cambrils no fa falta ni mirarla, per mi i els que hi estabem va ser una setmana sensacional mentre pugui i continuare anant a les presentacions del meu amic amb plaer i ajundant-lo en lo que pugui, aixi que lo que teniu que fer es apludir aquest artista i donar-li recolzament, gracies David Callau Gene i quant es la seguent? que hi serem plogi, faci vent, continua aixi que som molts els que estem amb tú
QUIM | Contestar aquest comentari! | 18/11/2011 - 12:51
Pero que preciosidad de obra David, te has lucido una vez mas , enhorabuena!!!eres un pedazo artistazo.Has seguido en tu linea de hierro, y ceramica y creo que vas a llegar muy lejos, pese a quien le pese.Y con respecto a algunos comentarias, como dice el refran, ''A PALABRAS NECIAS, OIDOS SORDOS'' Eres el mas grande de este pueblo!!!!
Alex.m.b | Contestar aquest comentari! | 18/11/2011 - 22:02
Alex = David. Bonito autobombo. Me lo guardo en mi disco duro en la carpeta de "tonterías y sandeces"
Uno que pasaba por aqui | Contestar aquest comentari! | 19/11/2011 - 14:11
Ona Teixell, tothom s'ho paga previàment però n'hi han, que si van en representació, pasen els tickets i els hi són abonats. Informat bé, si us plau
desinformada | Contestar aquest comentari! | 19/11/2011 - 20:46
tu no cunexas de res aquesta regidora may se li pasaria pel cap pasa eles tikets?putse es el teu estil o ya hues fet¿
colega | Contestar aquest comentari! | 20/11/2011 - 21:54
Doncs ja m'agradaria veure quins tickets ha passat per tal de que li abonessin, ja que pagavem tots conjuntament i mai varem agafar cap ticket ni factura.
Quan parlo, es que estic informada. Potser ets tu qui t'hauries d'informar bé abans d'escriure.
Ona Teixell que si que està informada | Contestar aquest comentari! | 22/11/2011 - 13:40
He caigut per aquí fent búsqueda d´art d´estructura metàl.lica i em trobo al David....Molt bè David. Puta mara