El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:20.8ºC | Humitat: 77% | Pressió: 1017Hpa | Vent: SE 6 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2197 | divendres 31 de octubre de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
SOCIETAT | dilluns 20 juny '11 | 13:18 | 1487 lectures |
BARRIS

L'Eixample viu intensament la seva festa de Barris

Text Lluís Rovira i Barenys  Fotografia Lluís Rovira i Barenys

Un moment de la cercavila pels carrers del barri, el dissabte al matí

El Barri de l'Eixample ha viscut un intens i variat cap de setmana festiu  en motiu de la celebració de la 33a edició de les festes de Barris. El primer dels actes va ser el Cinema al carrer, el passat divendres a la nit, amb la projecció de la pel·lícula "En tiempo de brujas" al carrer del General Prim.
L'endemà al matí, s'iniciaven els actes més tradicionals de les festes de Barris amb la cercavila formada per la colla gegantera Tota l'Endenga integrada pels gegants, nanos i una nodrida colla de grallers i timbalers que bona part d'ells feien la seva estrena, la xaranga ampostina "Suc d'anguila", les pubilles i hereus del Barri, les dames i una bona colla de veïns. La comitiva festiva es va dirigir a l'Ermita on es va fer la missa i l'ofrena de tortells. Després de missa, la comitiva va retornar al barri on es va fer la ballada de gegants i nanos i el concert de la xaranga on no hi va faltar una jota de l'Ebre amb lletra dedicada a la gent del Barri de l'Eixample. Al mateix temps, es van lliurar els tortells als socis i es va servir el vermut popular.

Per la tarda es va celebrar el concert amb l'orquestra Atalaia i, a la nit, es va fer el ball amb la mateixa orquestra. Abans del ball hi va haver l'actuació del grup cambrilenc de country "No potser".
La matinal de l'endemà diumenge també va ser intensa. Per una banda, es va servir l'esmorzar popular en el que es podia triar entre xocolata amb coca o bé amb entrepà de sardines a la brasa. També es va fer la sortida de la Marxa Popular Cicloturista, amb una assistència rècord de participants.
Al passeig, es va celebrar el 23è Trofeu d'escacs i la ballada de sardanes. Per la tarda, l'espectacle "El gran Khan", celebrat al Palau Municipal d'Esports, va cloure el cap de setmana festiu.
Les festes al barri de l'Eixample es clouran aquest proper dijous al vespre amb la celebració de la revetlla de Sant Joan, a càrrec de l'orquestra Tangara.

 GALERIA IMATGES | 7 fotos

Festes del Barri de l'Eixample



EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 16 comentaris rebuts

I que segueixin per molts anys així!

Que no ens treguin les festes. He sentit a dir que l'any que ve, amb la nova junta de veïns, es canviarà moltes coses. Que no ho facin. L'eixample és l'eixample! Visca les festes de l'eixample! Visca l'Eixample. Visc a L'eixample!
Visc a l'Eixample! | Contestar aquest comentari! | 20/6/2011 - 13:38
Enhorabona i un exemple a seguir
FRANKIE | Contestar aquest comentari! | 21/6/2011 - 2:01
I que hi fan els gegants en una festa de barri?.
Espero que també vinguin al meu barri quan celebrem la festa.
Vilafortuny | Contestar aquest comentari! | 21/6/2011 - 14:22
Pots contactar amb els responsables de les festes de Vilafortuny perquè els contractin, doncs.
Grallerot | Contestar aquest comentari! | 21/6/2011 - 18:19
els gegants venen pq els contracten.... feu vosaltres el mateix!!!!
eixamplera | Contestar aquest comentari! | 22/6/2011 - 17:04
Si pagueu, vindrem
Geganter | Contestar aquest comentari! | 21/6/2011 - 17:27
Senyors m'he de treure el barret .Unes festes molt maques.Diversitat,pluralitat,musiqueta,coses pels crios......resumin un 10 de puntuació. El meu barri esta orfa en aquet tipus de mogudes. "De haberla , haila una associació" pero sembla ser que es testimonial, doncs qui s'encarrega solament el veig en fotos i al barri no es fa una merda.
Eixample platja. | Contestar aquest comentari! | 21/6/2011 - 19:17
Vaya que si, que morro. Si cobran subvención del ayuntamiento yo también los quiero en la fiesta de mi sobrina por su cumpleaños.
Aquí en Cambrils por lo que se ve hay ciudadanos de primera y de tercera.
Los gigantes y los cabezudos ¿son municipales o privados?.
Juan Giménez Castro | Contestar aquest comentari! | 21/6/2011 - 19:50
perdona, pero si los quieres para la fiesta de tu sobrina, paga y vendran como hacemos en el barrio!!!!
eixamplera | Contestar aquest comentari! | 22/6/2011 - 17:05
Al señor del morro, que una que una persona normal antes de decir estas sandeces, y digo sandeces, porque se tendria que enterar de como funcionan estas cosas,entonces no creo que como e dicho una persona normal no diria estas cosas, estas personas son las que nunca tienen, ni el minimo interes de mover ni un sol dedo desinteresadamente para nadie, solamente criticar, y criticar, y se quedan tan a gusto, por cierto felicite a su sobrina de parte de un cmbrilenc, el dia de su cumpleaños
Un cambrilenc | Contestar aquest comentari! | 21/6/2011 - 21:35
Si pagueu vindrem?, de qué aneu?. Si els gegants estan pagats amb diner públic, teniu que vindre gratuitament, si rebeu subvenció de l'ajuntament, que es diner públic, teniu que vindre.
Però que us penseu que sou?, que passa, que cobreu per anar als llocs?, doncs espero que aquest diners els declareu en la pròxima subvenció que us donin.
I per cert, quanta subvenció us donen?.
D. C. | Contestar aquest comentari! | 21/6/2011 - 22:23
Juan Juan Juan Giménez , home
els gegants i caps grossos són de Cambrils

et vàrem trobar a faltar a les festes tradicionals de l'eixample
jo no sóc d'aquells carrers però estic encantada que hi hagi gent tan ben avinguda per a fer tantes coses. Van a l'església, és la seva festa major, amb les seves pubilles, hereus i dames. Es fa cercavila abans i després de missa i es conclou davant de l'avinguda. Allà la gent està organitzada i veig q en una entrada d'una casa particular venen tiquets de beguda; en una altra venen tortells i beure...en fi molt maco
La setmana vinent hi haurà la bicicletada popular , organitzat per la penya cicloturística de Cambrils a la que cada any acudeixen més participants.

En fi saben fer festa i ens la fan fer a tothom
Hauriem d'aprendre a A APRECIAR EL QUE TENIM,
PARTICIPAR de les festes Majors del nostre poble : sant Pere. V. del Camí, V. del Carme i no fer-ne cap més
Estem en crisi i no sabem valorar suficient el que tenim. Sempre hi ha gent, Juan, no sé si hi estàs d'acord que vol fer i fer i gastar i gastar i
quan n'hi ha prou, n'hi ha prou i massa de festes

visca les festes locals i prou de festes particulars!!!!!!!!!!!!!!.
particular | Contestar aquest comentari! | 21/6/2011 - 22:38
Felicitats a tots
Moltes felicitats als timbalers que comenceu i als grallers que bufeu per primer cop pels carrers. Endavant i per molts anys a tota l'ENDENGA , geganters, caps grossos, coordinadors, acompanyants, mestre graller i timbaler a tots a tots moltes felicitats Que seguiu amb l'alegria de fer festa i fer-la fer a tots els petits (i grans també) Moltes gràcies
visca | Contestar aquest comentari! | 21/6/2011 - 22:50
Sr: (por llamarle de alguna manera) Juan Giménez Castro:
Para la fiesta de su sobrina son privados, si los quiere los paga!
Para las fiestas del pueblo, son municipales; ¿ ve ahora la diferencia?
¿Ciudadados de primera o de tercera? Las subvenciones se dan a las entidades y esto es una entidad como otras muchas que hay en el Cambrils, le recomiendo que vaya usted a la feria de entidades y verá cuantas hay y si quiere las contrata para la fiesta de su sobrina. ¿ ho es que si usted alquila un payaso "para su sobrina" le vendrá gratis? ¡ DIGAMELO POR FAVOR!
RECOMENDACIÓN: Llame al progama "HABLAR POR HABLAR" que es lo usted está haciendo y DESHAOGUESEEEEEEEEEEEE!
Hasta luego cabezudo, perdón CABEZÓN.

Respecto a si son privados o municipales,
Amunt entitats | Contestar aquest comentari! | 22/6/2011 - 3:41
Antes de nada y veo que he puesto el dedo en la llaga, os diré que participo en todas las fiestas mayores de Cambrils, otra cosa son las de barrio ya que por suerte trabajo y no puedo asistir.
En segundo lugar esta bien que los gigantes y cabezudos salgan en las fiestas mayores por que son fiestas del municipio, pero dudo mucho que las fiestas de barrio que son para los del barrio (ya que tienen algunas preferencias por abonar cuotas, del resto de los del pueblo) no es oportuno sacarlos.
Ustedes señores mios, los de los gigantes, en las dos últimas ediciones de la feria de entidades NUNCA han asistido, yo con mi asociación SI.
Al particular le diré, que disfrute de la fiesta de su barrio, ya que no he criticado la fiesta y sí a la entidad que no trata a todos por el mismo rasero.
Y cambrilenc yo tambien lo soy y por eso pido los mismos derechos que los otros.
No confundemos a la población, las fiestas de barrio son buenas. Lacrítica va en otro sentido.
Juan Giménez Castro | Contestar aquest comentari! | 22/6/2011 - 9:55
Senyor Giménez, si està tan interessat en les festes cambrilenques hauria de saber que:
1 Les festes de l'Eixample són la recreació i adaptació de les antigues festes de Barris que es feien a Cambrils. S'en té constància ja al segle XIX i es feien guarniments de carrers amb mata i flors de paper, vermuts i menjars al carrer amb els veïns, balls, concerts i, com no, ballades de gegants i nanos. El barri de l'Eixample, l'any 1979, va recuperar l'esperit d'aquestes festes i és el que s'ha seguit fent al llarg d'aquestes 33 edicions, incloent-hi altres actes, evidentment.

2 La gent que forma part de la colla gegantera Tota l'Endenga ho fa de forma voluntària i aplega portadors de gegants i nanos, grallers i timbalers. Digui vostè a quina entitat pertany i de segur que, des de fora i injustament, li retraurem coses que fan o no fan. Vinga va, digui'ns-ho.

3 Una mica de respecte per les denominacions: "gigantes i cabezudos", això sembla aquella sarsuela crec que aragonesa. No sé si ho sap però aquí se'n diuen gegants i nanos
puntualitzacions | Contestar aquest comentari! | 22/6/2011 - 13:11